~ Kadang-kadang ALLAH jarakkan hubungan kita..kemudian DIA dtgkan pula dengan dugaan..puas kita menangis mencari mana teman kesayangan kita..rupa-rupanya ALLAH ingin hadiahkan kita KERINDUAN YANG BERPANJANGAN...~

~Orang sengaja memuji untuk menguji...Orang suka mengarah untuk lihat kita marah....Orang suka mengajuk untuk lihat kita merajuk....Orang sengaja dengki untuk lihat kita sakit hati...pandai2 la bawa diri... jgn ikutkan hati nanti mati, jangan ikutkan perasaan nanti binasa, gunakan AKAL supaya semua terkawal....Tetapkanlah hati ini..~

~Apabila dirimu memerlukan KEKASIH, maka pilihlah ALLAH....Apabila dirimu memerlukan RAKAN, maka pilihlah AL-QURAN...Apabila dirimu memerlukan SOKONGAN, maka BERTAWAKALLAH kepadaNYA sepenuh hati...kerana DIAlah PENJAGA HATI yang tidak akan pernah hilang malah akan terus KEKAL untuk setiap hambaNYA yang memerlukan~

~Apabila kita menahan sesuatu yang HARAM padahal kita berpeluang melakukannya, ALLAH akan menggantikannya dengan sesuatu yang HALAL dan yang HALAL itu, apabila tiba saatnya ia hadir, ia sangat INDAH.~

~Friendship isn't about who you've known the longest. It's about who walked into your life, said "I'm here for you" and proved it...~

~Jadilah seorang GURU yang hadirnya di TUNGGU, hilangnya di RINDU, ilmunya di BURU, nasihatnya di SERU dan tingkahlakunya di TIRU... ~

Tuesday, December 7, 2010

SAHABAT~~

sahabat???


korg tau x pe mksd sahabat??
apa beza antara kawan,teman,sahabat??
ada org kata sama..
ada jugak kata xsama..
lain katanye...

tp bg aku, sume 2 xpenting...
kawan ke teman ke sahabat ke...
xkesah nama apa yg dipanggil...
sume 2 hanya pd nama..
yg paling penting mcm mne kite hargai sebuah persahabatan 2...

kdg2 aku jelez tgk kwn2 integomb aku...
look like diorg mmg mempunyai ramai kawan,teman, sahabat...
nmpk mcm diorg hepy...
wlwpn kdg2 tension ngan study..
tp at least ada kwn...
kemana xkeseorgn...
ada je kwn di sisi..

aku???
hm..................

xtau nk ckp pe...
duk kat um wat aku ingt kat dunia integomb...
selalu dikelilingi dengan sahabat...
kat mne2 mesti ada kwn kat sisi aku...
xpernah keseorgn...
wlpn kdg2 tu pernah la..
tp almost da time...
mesti ada kwn...


kat cni...
khidupan sgt2 berbeza...
dlu org slalu kat khdpn U bes...
idup bebas ngan kawan2...
tp bg aku..
kehidupan kat U sgt membosnkan...
without frenz...
sbb aku xde kawan mcm mne aku ade kat integomb dlu...


kawan study..
kawan bermain..
kawan bergaduh...
kwn yg slalu ingtkan kite dgn ALLAH...
dan mcm2 agy la...


tp skang...
aku sgt2 sunyi,bosan,lonely dan yg seumpama..
bukan xde kawan lngsung...
tp aku betul2 perlukan kwn yg bole utk aku luahkan apa2...
yes..ANYTHING....
kwn yg bole memahami aku...
sbb aku nie plek sikit...
eh bukan sikit tp byk..
huhu...

ntah la..
dri hari ke hari aku berharap agar aku bertemu jodoh dgn kawan ini...
tp aku xkan putus asa..
aku harap aku dpt bertemu dgn DIA...
dan aku menunggu saat ini....

YA ALLAH...
bantulah hambaMu yg lemah ini....

1 comment:

  1. rabi, aku faham camne kau rasa..sebab yang tu la aku rasa masa kat USIM..

    ReplyDelete