~ Kadang-kadang ALLAH jarakkan hubungan kita..kemudian DIA dtgkan pula dengan dugaan..puas kita menangis mencari mana teman kesayangan kita..rupa-rupanya ALLAH ingin hadiahkan kita KERINDUAN YANG BERPANJANGAN...~

~Orang sengaja memuji untuk menguji...Orang suka mengarah untuk lihat kita marah....Orang suka mengajuk untuk lihat kita merajuk....Orang sengaja dengki untuk lihat kita sakit hati...pandai2 la bawa diri... jgn ikutkan hati nanti mati, jangan ikutkan perasaan nanti binasa, gunakan AKAL supaya semua terkawal....Tetapkanlah hati ini..~

~Apabila dirimu memerlukan KEKASIH, maka pilihlah ALLAH....Apabila dirimu memerlukan RAKAN, maka pilihlah AL-QURAN...Apabila dirimu memerlukan SOKONGAN, maka BERTAWAKALLAH kepadaNYA sepenuh hati...kerana DIAlah PENJAGA HATI yang tidak akan pernah hilang malah akan terus KEKAL untuk setiap hambaNYA yang memerlukan~

~Apabila kita menahan sesuatu yang HARAM padahal kita berpeluang melakukannya, ALLAH akan menggantikannya dengan sesuatu yang HALAL dan yang HALAL itu, apabila tiba saatnya ia hadir, ia sangat INDAH.~

~Friendship isn't about who you've known the longest. It's about who walked into your life, said "I'm here for you" and proved it...~

~Jadilah seorang GURU yang hadirnya di TUNGGU, hilangnya di RINDU, ilmunya di BURU, nasihatnya di SERU dan tingkahlakunya di TIRU... ~

Monday, September 13, 2010

~KaTak~

post kali nie aku nk cite sal..........

smlm g rumah kawan mak aku merangkap xjiran aku...tetibe diorg cite sal katak...2 yg wat aku teringt kat integomb dlu...time f4 kan ada experiment bedah katak...pngalaman yg sngt2 bes ouh...dri pengkapan sampailah kpd pembedahan katak itu....

mule2 ckg rahimah merangkap ckg bio ktorg dah pesan supaya cri katak..die xdpt nk sediakan..lgpon die kata katak senang nk cri...so bdk2 klas aku n aku skali mmg smgt la nk p cri...mle2 aku dgr dak2 laki nk p tangkp kat padang..kat padang mmg byk tp gelap la....ye la malam mmg la gelap kan..hoh0ho...so aku,yan,dayah n reehanis (kalo xsilap la sbb dah lme..tp yg pastinya 4 org la) g la operasi mencari katak...ktorg mle2 g kat bengkel kh..nmpk gelap...xleh jd nie..isyk3...pas2 ktorg wat kptusan utk cari kat depan makmal kimia...kat c2 cerah sket n mmg ada yg ckp ade je katak kat c2..so operasi bermula..ktorg tgk la kat longkang yg comey kot2 ada katak...

ktorg ada la bwk bekas..ye la mne nk simpan katak 2 kan..n ktorg pon xberani nk pgg kecuali yan...hoh0ho...bajet berani mle2...ble dah nmpk katak sume kecoh...hahahaha..lawak ouh...tp katak 2 mesti msk dalam bekas ktorg...acah punye acah katak 2 utk msk dlm bekas xmsk2...at last katak 2 lari melompat p mne ntah n xmsk....musnah hrpn ktorg....tp ktorg xberputus asa...cari agy katak...

"katak oh katak...mne ko???spe yg agk2 xnk idop lme sile la muncul....(bole ke mcm 2??hoh0ho)"

cri punya cari jmpe katak yg kedua...seperti td ktorg yg berani tp takut nie cuba acah katak 2 spaya msuk dlm bekas 2 tp die xmau...die dpt hidu bahaya agknya...at last die berjaya mengelakkan diri dri bekas 2....
hampa lagi ktorg sume....mmg buang mse tol...hoh0ho...

pas2 cri la lagi...JUMPE!!!kali nie yan dah bertekad kalo jumpe je die nk pgg trus msk kat dlm bekas...ouh die sgt berani..aku dah meremang bulu rome....gle dowh....melekit-lekit....selepas ktorg memeragkap katak 2 at last katak yg ketiga yg ktorg jumpe xbpe nk cerdik kot...hahahaha(kejam gle)...sbb die msk dlm perangkap kitorg...akhirnya misi berjaya dicapai...

p la blek kelas...dgn bangganya ktorg ckp dah dpt...aku pasan gak dak laki xramai yg ada..misi diorg cari katak msih dtruskan agknya..hoh0ho...tp ada gak la sorg nie (aku xingt spe...dah 3 thn dowh..ingt xingt je) die ckp dak laki yg dpt sume gemok2...jelez gak sbb mesti bes kalo bedah nnt..hehe..tp yg penting ktorg ada..sbb pesan ckg rahimah kalo xde xyah bedah..tgk je la...h0hoh0..

mlm 2 abis je prep malam ada request...spe tah suh cari agy katak kat aspuri lak...aku pon masih smgt  agy p la tolong...byk ouh katak..tgk je kat longkang trus nmpk...yan pon ada time 2 so die la yg menangkap katak...aku masih agy berani2 takut...hahaha

esoknye ktorg wat pembedahan katak..bes owh...dpt bedah katak...kelas ktorg la yg plg byk ada katak banding ngan kelas2 len...bese la klas ktorg nie mmg smgt...go 4 al-khawarizmi....hohoho...at last dpt gak aku jd pakar tukang bedah yg xpro..wat katak tersebut maaf ye andai aku menzalimi mu....wakaka....

No comments:

Post a Comment