~ Kadang-kadang ALLAH jarakkan hubungan kita..kemudian DIA dtgkan pula dengan dugaan..puas kita menangis mencari mana teman kesayangan kita..rupa-rupanya ALLAH ingin hadiahkan kita KERINDUAN YANG BERPANJANGAN...~

~Orang sengaja memuji untuk menguji...Orang suka mengarah untuk lihat kita marah....Orang suka mengajuk untuk lihat kita merajuk....Orang sengaja dengki untuk lihat kita sakit hati...pandai2 la bawa diri... jgn ikutkan hati nanti mati, jangan ikutkan perasaan nanti binasa, gunakan AKAL supaya semua terkawal....Tetapkanlah hati ini..~

~Apabila dirimu memerlukan KEKASIH, maka pilihlah ALLAH....Apabila dirimu memerlukan RAKAN, maka pilihlah AL-QURAN...Apabila dirimu memerlukan SOKONGAN, maka BERTAWAKALLAH kepadaNYA sepenuh hati...kerana DIAlah PENJAGA HATI yang tidak akan pernah hilang malah akan terus KEKAL untuk setiap hambaNYA yang memerlukan~

~Apabila kita menahan sesuatu yang HARAM padahal kita berpeluang melakukannya, ALLAH akan menggantikannya dengan sesuatu yang HALAL dan yang HALAL itu, apabila tiba saatnya ia hadir, ia sangat INDAH.~

~Friendship isn't about who you've known the longest. It's about who walked into your life, said "I'm here for you" and proved it...~

~Jadilah seorang GURU yang hadirnya di TUNGGU, hilangnya di RINDU, ilmunya di BURU, nasihatnya di SERU dan tingkahlakunya di TIRU... ~


Sunday, September 12, 2010

Salam Sume

Aku dah ade blog??hoh0ho..aku pon xcaya cam ne aku leh teruja utk wat blog nie..nie gara2 aku dok pk yg aku akan kehilangan sume memori ku...aku xtau nape??tp aku terlalu rindukan kenangan lepas especially in integomb..seriously..hahahaha....

so maybe dalam blog nie akan byk memuatkan kenangan2 lama aku..spe2 yg terjumpe blog nie harapnya tidaklah mnyebarkan pada org lain..wakaka..

aku xkesah apa org nk ckp yg penting aku adalah aku...aku xske menjadi hipokrit nie..but aku sedaya upaya merubah diri menjadi lebey baik..yang plg penting bukan sbb org tp sbb ALLAH..so doakanlah smoga aku boleh menjadi seperti sebaik RABIATUL ADAWIYAH..xsume pon sekurang-kurangnya ada la sket..hehe

maybe blog nie jgk menjadi tmpt lepas geram atau mungkin luahan ati..smoge sume kenangan ini menjadi pedoman wat aku n spe2 yg terjmpe blog aku nie..hehe


k la..
dah byk membebel rsenye...so tunggulah kemunculan cite2 lepas yg aku nk cite..hoh0ho

No comments:

Post a Comment