~ Kadang-kadang ALLAH jarakkan hubungan kita..kemudian DIA dtgkan pula dengan dugaan..puas kita menangis mencari mana teman kesayangan kita..rupa-rupanya ALLAH ingin hadiahkan kita KERINDUAN YANG BERPANJANGAN...~

~Orang sengaja memuji untuk menguji...Orang suka mengarah untuk lihat kita marah....Orang suka mengajuk untuk lihat kita merajuk....Orang sengaja dengki untuk lihat kita sakit hati...pandai2 la bawa diri... jgn ikutkan hati nanti mati, jangan ikutkan perasaan nanti binasa, gunakan AKAL supaya semua terkawal....Tetapkanlah hati ini..~

~Apabila dirimu memerlukan KEKASIH, maka pilihlah ALLAH....Apabila dirimu memerlukan RAKAN, maka pilihlah AL-QURAN...Apabila dirimu memerlukan SOKONGAN, maka BERTAWAKALLAH kepadaNYA sepenuh hati...kerana DIAlah PENJAGA HATI yang tidak akan pernah hilang malah akan terus KEKAL untuk setiap hambaNYA yang memerlukan~

~Apabila kita menahan sesuatu yang HARAM padahal kita berpeluang melakukannya, ALLAH akan menggantikannya dengan sesuatu yang HALAL dan yang HALAL itu, apabila tiba saatnya ia hadir, ia sangat INDAH.~

~Friendship isn't about who you've known the longest. It's about who walked into your life, said "I'm here for you" and proved it...~

~Jadilah seorang GURU yang hadirnya di TUNGGU, hilangnya di RINDU, ilmunya di BURU, nasihatnya di SERU dan tingkahlakunya di TIRU... ~

Sunday, December 30, 2012

"Seiring masa, 
kamu akan memahami, 
bahawa terkabulnya semua harapan dan keinginan itu,
Tidak akan sentiasa membuat kamu bahagia..
Tidak semua bahagia datang dengan terkabulnya impian,
kerana terkadang,
dari luka dan duka,
Tuhan menitipkannya..."


via tersenyum melihat langit

Wednesday, December 26, 2012

i love YOU so~~




I Love You So - Lyrics:

I pray to God
My heart, soul, and body
Every single day of my life
With every breath I solemnly promise
To try to live my life for You
O Allah! You did revive my soul
And shone Your light into my heart
So pleasing You is now my only goal
Oh I love You so
I love You so

Now I know how it's like
To have Your precious love in my life
Now I know how it feels
To finally be at peace inside
I wish that everybody knew
How amazing it feels to love You
I wish that everyone could see
How Your love has set me free
Set me free and made me strong

O Allah! I'm forever grateful to You
Whatever I say could never be enough
You gave me strength to overcome my uncertainties
And stand firm against all the odds
You are the One
Who did revive my soul
You shone Your light into my heart
So pleasing You is now my only goal
Oh I love You so
I love You so

Now I know how it's like
To have Your precious love in my life
Now I know how it feels
To finally be at peace inside
I wish that everybody knew
How amazing it feels to love You
I wish that everyone could see
How Your love has set me free
Set me free and made me strong

My love, my life, my days, my nights, my wealth, my prayers - all for You
My love, my life, my days, my nights, my wealth, my prayers - all for You
And I swear that I will never put anyone or anything before You
My love, my life, my days, my nights, my wealth, my prayers - all for You

Now I know how it's like
To have Your precious love in my life
Now I know how it feels
To finally be at peace inside
I wish that everybody knew
How amazing it feels to love You
I wish that everyone could see
How Your love has set me free
Set me free and made me strong


p/s :: aku sgt suke lagu nih...^^v

p/s :: ari nie beday daddy.....smoge die ALLAH merahmati beliau...n semoga beliau mendapat jodoh cpt2..budak batch die da ramai kawen (yeke??)..die ntah bile la...dgr2 nye org pahang...uuuu~~
ntah bile dpt jmp die..masing2 da bz..hurm....

Tuesday, December 25, 2012

bicaranya yang mengguris hati~~

kadang-kadang,
Allah berikan kita kekurangan,
untuk menguji kita dengan kekurangan yang kita ada itu.

kadang-kadang,
Allah duga kita dengan ketidaksempurnaan,
untuk menduga kita dengan ketidaksempurnaan yang kita miliki itu.

memang sengaja,
Allah memilih kita.

kita yang tak punya itu dan ini,
dikelilingi dengan orang yang ada itu dan ini.

kadang-kadang,
tak cukup dengan ujian kekurangan,
Allah hantar pula insan-insan yang memperlekehkan kita.
insan-insan yang memperkatakan kekurangan kita,
mulut-mulut yang mengata tentang ketidaksempurnaan kita.

dan kadang-kadang,
yang melukai hati,
bukan kekurangan yang kita miliki,
tapi, 
keceluparan mulut-mulut insani yang kata-katanya tajam,
menghiris hati.

namun,
kadang-kadang, 
kerana terbawa emosi,
kita lupa,
mereka juga adalah ujian.

bila kita mengaku redha dan ikhlas,
dengan ujian dan kekurangan,
maka adalah mulut-mulut orang yang kurang ilmu,
akan membuat kita sakit hati,
membuat kita membenci dan berdendam?

astaghfirullahalazim.
moga Allah mengampuni kita.
kita yang diuji.
dia yang mengeji,
dan kita yang mungkin terlanjur membenci.
 
via : tersenyum melihat langit

cara untuk tak sakit hati dengan apa yang orang cakap?

cara untuk tak sakit hati dengan apa yang orang cakap?
jangan biar apa yang orang cakap itu,
MENETAP dalam hati.

jangan simpan apa yang dia cakap tu dalam hati.
kadang-kadang,
kita memang senang sakit hati dengan apa yang orang cakap.

orang yang bercakap pulak,
senang hati je cakap apa yang dia nak cakap.

orang yang bercakap dan menyakitkan hati tu,
kadang-kadang tak fikir pun sebelum bercakap.
dan selepas bercakap pun,
dia tak pernah fikir.

so,
jangan buang masa, dan space-space dalam hati,
untuk simpan dan keep apa yang dia cakap.

kadang-kadang,
dia pun dah lupa apa yang dia cakap kat kita,
tapi, kita ni, duk simpan dalam hati.

dan cakap dengan diri sendiri,
“aku tak akan lupa apa yang kau cakap.”
“sampai bila-bila,”
“aku akan ingat.”

jangan buang masa.
ingat dosa mulut dia.
malaikat dah catat dosa dia.
dan Allah dah tahu salah dia.

mengingat apa yang dia cakap itu,
akan hanya membuat kita sakit hati.

so, lupakan.
dia nak cakap apa.
biar dia cakap.

please.
jangan buang masa,
buat koleksi,

“kata-kata dia, yang menyakit hati”

~ peace, no war ~ ^_^
 
via : tersenyum melihat langit

silap seorang perempuan..

ya.
silapnya seorang perempuan ialah,
bila dia percaya, maka dia terlalu percaya.
bila dia menyayangi, maka dia menyayangi sepenuh hati.
bila dia memberi, maka dia berikan segala-galanya.

kerana itulah,
bila berhadapan dengan seorang lelaki,
perempuan perlu lebih berhati-hati.

janji manis dibibir itu,
mungkin menjadi sembilu yang akan menghiris hati bertahun lamanya.
impian dan harapan indah itu,
mungkin menjadi selumbar yang melukakan.

makanya,
selagi belum pasti, jangan memberi sepenuh hati.
selagi belum memiliki dan dimiliki secara halal dan sah,
jangan memberi segala-galanya.

bila kita terlalu mudah memberi,
maka kelak nanti kita akan sangat sukar melepas pergi.

 via : tersenyum melihat langit
:: lately aku suke bace tumbler sorang perempuan akk  nie...kate2 die sangat2 bermakna bg aku..n post2 aku kat fb yang panjang2 most aku amik kat tumblr beliau termsk la yang nie...siyes aku da jatuh hati dgn kata2 beliau...aku t'ingin mengenali beliau...tak tau knapa...1st time aku bole jatuh hati hanya melalui kata2...dan kata2 beliau membuatkan aku belajar banyak..kata2 beliau membuatkan aku berfikiran jauh...dan kadang2 kata2 beliau mmg mengenai diriku...walaupun tidak semua..walaupun tidak banyak, tetapi kata2 yang penuh dgn nasihat memberikan aku sumber inspirasi..terima kasih ya ALLAH kerana menemukan aku dgn beliau wlpn tidak kenal, walaupun hanya di alam maya...hopefully aku bole mngenali beliau..:) ::

p/s : post nie hnya nasihat utk sume perempuan termasuk saya..jgn salah sangka~~

Friday, December 7, 2012

:(



Apa yang kita suka,
Apa  yang kita nak,
Tidak semestinya selalu hadir dalam hidup kita….

Kadang-kadang kita berdoa untuk kuat
Tapi banyak pula dugaan yang datang…
Kadang-kadang kita minta cerdik
Tapi masalah pula yang bertandang…
Kadang-kadang kita minta kebahagiaan
Tapi huru-hara pula yang menjelang…

Dalam surah Al-Baqarah 216 ALLAH telah berfirman;
"Boleh jadi kamu membenci sesuatu padahal ia amat baik bagimu dan boleh jadi pula kamu menyukai sesuatu padahal ia amat buruk bagimu. Allah mengetahui sedang kamu tidak mengetahui."

Aku percaya setiap apa yang berlaku ada hikmahnya…
Apa yang ALLAH bagi kat aku bukan yang apa yang aku nak…
Tapi apa yang terbaik dalam hidup aku…
Aku ingin sekali untuk tidak sesali apa yang berlaku..
Tapi aku ini manusia biasa…
Aku sangat lemah…
Kuatkan hati ini…
Kerana pada masa ini,
Aku masih tidak mampu membendung perasaan itu…

Memang benar apa kata mereka…
Jangan sesekali kita sandarkan kepada sesuatu perkara
Dengan terlalu dalam…
Kerana kelak kita akan kecewa…
Kerana setiap permulaan,
Ada pengakhirannya…
Mahu atau tidak,
Kita harus terima…

*Tidak semestinya apa yang kita suka itu benar-benar terbaik untuk kita..
Tidak semestinya apa yang kita mahu itu adalah pilihan terbaik kita..

Aku percaya...
Aku yakin…
Tapi kenapa setiap apa yang berlaku,
Akan ada perasaan sedih itu???
Adakah aku masih tidak redha???

Andai  itu yang berlaku…
Ampunkan dosaku ya ALLAH…
Sesungguhnya aku tidak mampu membendung perasaan ini…
Kerana sesungguhnya aku adalah seorang hamba  yang sangat kerdil…

::prove what u have said rabi!!::
bila kita da sayang dekat sesuatu kita susah nak lepaskan..
ttp kita perlu supaya kita lebih menghargai perkara lain yang hadir dalam hidup kita selain dari apa yang kita sayang itu~