~ Kadang-kadang ALLAH jarakkan hubungan kita..kemudian DIA dtgkan pula dengan dugaan..puas kita menangis mencari mana teman kesayangan kita..rupa-rupanya ALLAH ingin hadiahkan kita KERINDUAN YANG BERPANJANGAN...~

~Orang sengaja memuji untuk menguji...Orang suka mengarah untuk lihat kita marah....Orang suka mengajuk untuk lihat kita merajuk....Orang sengaja dengki untuk lihat kita sakit hati...pandai2 la bawa diri... jgn ikutkan hati nanti mati, jangan ikutkan perasaan nanti binasa, gunakan AKAL supaya semua terkawal....Tetapkanlah hati ini..~

~Apabila dirimu memerlukan KEKASIH, maka pilihlah ALLAH....Apabila dirimu memerlukan RAKAN, maka pilihlah AL-QURAN...Apabila dirimu memerlukan SOKONGAN, maka BERTAWAKALLAH kepadaNYA sepenuh hati...kerana DIAlah PENJAGA HATI yang tidak akan pernah hilang malah akan terus KEKAL untuk setiap hambaNYA yang memerlukan~

~Apabila kita menahan sesuatu yang HARAM padahal kita berpeluang melakukannya, ALLAH akan menggantikannya dengan sesuatu yang HALAL dan yang HALAL itu, apabila tiba saatnya ia hadir, ia sangat INDAH.~

~Friendship isn't about who you've known the longest. It's about who walked into your life, said "I'm here for you" and proved it...~

~Jadilah seorang GURU yang hadirnya di TUNGGU, hilangnya di RINDU, ilmunya di BURU, nasihatnya di SERU dan tingkahlakunya di TIRU... ~


Friday, December 7, 2012

:(



Apa yang kita suka,
Apa  yang kita nak,
Tidak semestinya selalu hadir dalam hidup kita….

Kadang-kadang kita berdoa untuk kuat
Tapi banyak pula dugaan yang datang…
Kadang-kadang kita minta cerdik
Tapi masalah pula yang bertandang…
Kadang-kadang kita minta kebahagiaan
Tapi huru-hara pula yang menjelang…

Dalam surah Al-Baqarah 216 ALLAH telah berfirman;
"Boleh jadi kamu membenci sesuatu padahal ia amat baik bagimu dan boleh jadi pula kamu menyukai sesuatu padahal ia amat buruk bagimu. Allah mengetahui sedang kamu tidak mengetahui."

Aku percaya setiap apa yang berlaku ada hikmahnya…
Apa yang ALLAH bagi kat aku bukan yang apa yang aku nak…
Tapi apa yang terbaik dalam hidup aku…
Aku ingin sekali untuk tidak sesali apa yang berlaku..
Tapi aku ini manusia biasa…
Aku sangat lemah…
Kuatkan hati ini…
Kerana pada masa ini,
Aku masih tidak mampu membendung perasaan itu…

Memang benar apa kata mereka…
Jangan sesekali kita sandarkan kepada sesuatu perkara
Dengan terlalu dalam…
Kerana kelak kita akan kecewa…
Kerana setiap permulaan,
Ada pengakhirannya…
Mahu atau tidak,
Kita harus terima…

*Tidak semestinya apa yang kita suka itu benar-benar terbaik untuk kita..
Tidak semestinya apa yang kita mahu itu adalah pilihan terbaik kita..

Aku percaya...
Aku yakin…
Tapi kenapa setiap apa yang berlaku,
Akan ada perasaan sedih itu???
Adakah aku masih tidak redha???

Andai  itu yang berlaku…
Ampunkan dosaku ya ALLAH…
Sesungguhnya aku tidak mampu membendung perasaan ini…
Kerana sesungguhnya aku adalah seorang hamba  yang sangat kerdil…

::prove what u have said rabi!!::
bila kita da sayang dekat sesuatu kita susah nak lepaskan..
ttp kita perlu supaya kita lebih menghargai perkara lain yang hadir dalam hidup kita selain dari apa yang kita sayang itu~

No comments:

Post a Comment