~ Kadang-kadang ALLAH jarakkan hubungan kita..kemudian DIA dtgkan pula dengan dugaan..puas kita menangis mencari mana teman kesayangan kita..rupa-rupanya ALLAH ingin hadiahkan kita KERINDUAN YANG BERPANJANGAN...~

~Orang sengaja memuji untuk menguji...Orang suka mengarah untuk lihat kita marah....Orang suka mengajuk untuk lihat kita merajuk....Orang sengaja dengki untuk lihat kita sakit hati...pandai2 la bawa diri... jgn ikutkan hati nanti mati, jangan ikutkan perasaan nanti binasa, gunakan AKAL supaya semua terkawal....Tetapkanlah hati ini..~

~Apabila dirimu memerlukan KEKASIH, maka pilihlah ALLAH....Apabila dirimu memerlukan RAKAN, maka pilihlah AL-QURAN...Apabila dirimu memerlukan SOKONGAN, maka BERTAWAKALLAH kepadaNYA sepenuh hati...kerana DIAlah PENJAGA HATI yang tidak akan pernah hilang malah akan terus KEKAL untuk setiap hambaNYA yang memerlukan~

~Apabila kita menahan sesuatu yang HARAM padahal kita berpeluang melakukannya, ALLAH akan menggantikannya dengan sesuatu yang HALAL dan yang HALAL itu, apabila tiba saatnya ia hadir, ia sangat INDAH.~

~Friendship isn't about who you've known the longest. It's about who walked into your life, said "I'm here for you" and proved it...~

~Jadilah seorang GURU yang hadirnya di TUNGGU, hilangnya di RINDU, ilmunya di BURU, nasihatnya di SERU dan tingkahlakunya di TIRU... ~

Tuesday, December 25, 2012

cara untuk tak sakit hati dengan apa yang orang cakap?

cara untuk tak sakit hati dengan apa yang orang cakap?
jangan biar apa yang orang cakap itu,
MENETAP dalam hati.

jangan simpan apa yang dia cakap tu dalam hati.
kadang-kadang,
kita memang senang sakit hati dengan apa yang orang cakap.

orang yang bercakap pulak,
senang hati je cakap apa yang dia nak cakap.

orang yang bercakap dan menyakitkan hati tu,
kadang-kadang tak fikir pun sebelum bercakap.
dan selepas bercakap pun,
dia tak pernah fikir.

so,
jangan buang masa, dan space-space dalam hati,
untuk simpan dan keep apa yang dia cakap.

kadang-kadang,
dia pun dah lupa apa yang dia cakap kat kita,
tapi, kita ni, duk simpan dalam hati.

dan cakap dengan diri sendiri,
“aku tak akan lupa apa yang kau cakap.”
“sampai bila-bila,”
“aku akan ingat.”

jangan buang masa.
ingat dosa mulut dia.
malaikat dah catat dosa dia.
dan Allah dah tahu salah dia.

mengingat apa yang dia cakap itu,
akan hanya membuat kita sakit hati.

so, lupakan.
dia nak cakap apa.
biar dia cakap.

please.
jangan buang masa,
buat koleksi,

“kata-kata dia, yang menyakit hati”

~ peace, no war ~ ^_^
 
via : tersenyum melihat langit

2 comments:

  1. Wow , Thanks la , Tapi ingat , sentiasa bersyukur dengan Dugaan Yang Allah Bagi tu :)

    ReplyDelete
  2. yup...setiap dugaan yang berlakukan ada hikmahnya...:)

    ReplyDelete