~ Kadang-kadang ALLAH jarakkan hubungan kita..kemudian DIA dtgkan pula dengan dugaan..puas kita menangis mencari mana teman kesayangan kita..rupa-rupanya ALLAH ingin hadiahkan kita KERINDUAN YANG BERPANJANGAN...~

~Orang sengaja memuji untuk menguji...Orang suka mengarah untuk lihat kita marah....Orang suka mengajuk untuk lihat kita merajuk....Orang sengaja dengki untuk lihat kita sakit hati...pandai2 la bawa diri... jgn ikutkan hati nanti mati, jangan ikutkan perasaan nanti binasa, gunakan AKAL supaya semua terkawal....Tetapkanlah hati ini..~

~Apabila dirimu memerlukan KEKASIH, maka pilihlah ALLAH....Apabila dirimu memerlukan RAKAN, maka pilihlah AL-QURAN...Apabila dirimu memerlukan SOKONGAN, maka BERTAWAKALLAH kepadaNYA sepenuh hati...kerana DIAlah PENJAGA HATI yang tidak akan pernah hilang malah akan terus KEKAL untuk setiap hambaNYA yang memerlukan~

~Apabila kita menahan sesuatu yang HARAM padahal kita berpeluang melakukannya, ALLAH akan menggantikannya dengan sesuatu yang HALAL dan yang HALAL itu, apabila tiba saatnya ia hadir, ia sangat INDAH.~

~Friendship isn't about who you've known the longest. It's about who walked into your life, said "I'm here for you" and proved it...~

~Jadilah seorang GURU yang hadirnya di TUNGGU, hilangnya di RINDU, ilmunya di BURU, nasihatnya di SERU dan tingkahlakunya di TIRU... ~


Sunday, March 4, 2012

hari ini

hari ini macam hari yang sangat serba xkena...hati aku masih xdpt ketenangan...ketenangan itu sebenarnya telah  diragut sejak malam semlam....seperti ade yang kurang....cuma aku masih buntu apa yang kurang...or maybe aku rindukan keluarga aku??mak??ayah?? or adakah aku terkilan sbb xdpt p PD?? or the worst things yang aku fikir adakah mungkin aku rindu die??


 pg2, aku bangun da dpt 3miss called dari org yang xdikenali..aku ingt PP cenderemata since aku sepatutnya jadi driver die utk g beli barang cenderamata tp aku tolak sbb ada training kompang ptg tuh...so, call back rupa2nya orang dari Tanjung Malim yang bertanyakan berkenaan Pertandingan Tilawah...rse sangat bersalah kat beliau sbb aku rse mcm cara aku call mula2 macam a little bit tegas...mcm2 kne tnye kat die..harap2 la die xkesah n terasa ngan aku....


da abis tuh spt biasa on9 n wat ttrial BOR sket2....then kak syafa call soh amik barang die kat bawah..maybe die xde kot kat rumah so soh aku simpan lu memandangkan barang tuh sgt penting...kalo ilang abis la kak syafa..hehe.....


tghari plak nk p makan tghari kat kk12..konon nk g kul 1.45ptg...tp tunggu org punya pasal dekat 2.10 gak r baru nk bertolak....ati da bengang gak r.....aku nih mmg jenis yang pantang org lmbt lebey dari 15min..lg2 ade training kul 2.30..nk makan pe stakat 20 min agy..da la nk p kk12 mau dekat 5min....so aku wat kptsn nk tapau jek..smpai2 kat kk12, moto mel n fizha xsmpai2 agy..plek gak npe diorg lmbt sbb rsenya td diorg sblh aku jek bwk moto...upenya2 moto mel wat hal...minyak die bocor..enjin die mati tetibe...so aku n mimi pon tapaukan utk diorg..da tapau g kat moto..........


then, aku membebel ngan mimi.....SEBAB side mirror moto aku da tercabutttttttttttt....mmg la aku bengang kan...aku da tau msti moto sblh aku yang wat....mmg kene bersabo la walaupon aku da membebel2 kat c2....xlme tuh jmp plak ngan mede,halim n adie...diorg nk makan b4 g beli barang cenderamata...da abis bagi keje kat halim org tuh datang dgn muka xbersalah nye..die kata die bole betulkan tp kne ada screwdriver....aku tgk jam da kul 2.25ptg...da lambt da, then aku ckp xpe la sbb aku nk rushing g tgk mel n fizha + training kompang agy 5min agy....then ktorng g PASUM kat tempat enjin moto mel mati....call zaheer sbb dtg lmbt training..die pon macam nk xnak jek trima alasan tuh..nk wat guane, bukan kami mintak ok...huhu....


sementara nk tunggu mekanik hebat aka mad JJ n syuk ktorg pon makan...time ngah makan tuh ayam aku jatuuuuuuuhhhh atas jalan...sobbsss.......so makan nasi ngan sayur je...seb bek mimi baik ati bgkan sket ayam die.....then mad JJ n syuk da btolkan moto mel, aku soh diorg betulkan side mirror aku plak....XBOLEEEE....sobbbbbbbssss...sedey,,,,aku soh diorg force so that bole msk, tp mad ckp amik risiko sbb takut cermin pecah....n mmg btol pon, side mirror xmsk dalam tuh n cermin pon pecahhh....sobbbbbbssssss...xpe la mmg redha pon..bukan salah diorg....tp mmg sedey r..bwk moto xde sblh side mirror....


smpai kolej da xtgk kul bpe, tp mmg trus training kompang r...time training ati da ok blek...tp at the end b4 abis trianing ada org tuh wat aku bengang blek...bile pk2 xde pape pon..tp care die ckp wat aku trasa......seb bek aku ade keje len ptg tuh so dpt mngelak jmp diorg....


ptg tuh plak rushing utk print + photoshooting ajk MPI....waaaaa, time nih manyak penat...SEBAB 2 kali kene patah blek kk9-kk3...kalo dekat xpe gak..even nek moto tp penat gak + aku pakai jubah time tuhhh....so nk kawal moto scooter mel agak payah...nih pasal pendrive tertinggal kat kolej n sedar bile da smpai kk3....sabo je la..xtau ape kene ngan aku.....kelam kabut, penat, bengang ngan org sume gabung skali wat aku berserabut pala otak....da abis print sume blek kolej baru dapat tngkap gambr..tp cian kat mel sbb xdpt tngkap gmbr ngan department die...SORRY MEL...tp smpat la bergambar...n nmpk la mimi, jibah n nasiha..tnye la kate nk men badminton, then diorg ckp sempat satu gang jek...coz dak2 laki bwk gang2 diorg...hurm...benda yang slalu terjadi....kalo nk bwk gang korg, xyah la nk ajk dak2 pompuan GT yep..xde maknenye...court tuh bole men 4 org jek + kalo laki men kan hebat, so probability utk aku men depan diorg adalah 0....at last jd penonton jek..bek xyah...skang nih kalo diorg ajak men badminton pon aku da malas da..sbb konfem ada gang2 laki tuhhhh.....bukan aku menyampah ngan diorg..xkesah pon...tp sbb nk men badminton..bukan nk men futsal,bola tmpar or bola jaring yang perlukan ramai org...tp badminton yang paling ramai pon 4ORANG...huhu..


bile da blek bilik...roomate plak meluahkan perasaan xpuas ati kat certain people...act cian gak kat die..die pon ada masalah gak...tp sbb sume org asyik pentingkan diri, payahlah die.......n ngan aku2 skali pon terkesan ngan mende nihhhhhh.......


skang act aku sedang mencari2 kat spe aku nak meluahkan sume mende nih, so that aku rse lega sket....but, aku xjmp spe..n aku asyik ingt zaman sem 2 thn lepas dlu..ada prob ade org yang sudi nk dgr....bg aku nasihat n pendapat n aku rse btol2 lega.....dan aku rse skang aku sangat perlukan die...yang sudi memberi telinga untuk mendengan dan buah fikiran utk menenangkan aku....TAPI atas sbb janji itu, die dah xbole nk buat semua itu (adakah aku rindukan dieeeeeee??!!errrkkk..)....dan skang hanya pada blog ini la tempat aku meluahkan segala2  agar hati aku bole lega sedikit....


cukuplah utk hari ini.....wassalam~

No comments:

Post a Comment