~ Kadang-kadang ALLAH jarakkan hubungan kita..kemudian DIA dtgkan pula dengan dugaan..puas kita menangis mencari mana teman kesayangan kita..rupa-rupanya ALLAH ingin hadiahkan kita KERINDUAN YANG BERPANJANGAN...~

~Orang sengaja memuji untuk menguji...Orang suka mengarah untuk lihat kita marah....Orang suka mengajuk untuk lihat kita merajuk....Orang sengaja dengki untuk lihat kita sakit hati...pandai2 la bawa diri... jgn ikutkan hati nanti mati, jangan ikutkan perasaan nanti binasa, gunakan AKAL supaya semua terkawal....Tetapkanlah hati ini..~

~Apabila dirimu memerlukan KEKASIH, maka pilihlah ALLAH....Apabila dirimu memerlukan RAKAN, maka pilihlah AL-QURAN...Apabila dirimu memerlukan SOKONGAN, maka BERTAWAKALLAH kepadaNYA sepenuh hati...kerana DIAlah PENJAGA HATI yang tidak akan pernah hilang malah akan terus KEKAL untuk setiap hambaNYA yang memerlukan~

~Apabila kita menahan sesuatu yang HARAM padahal kita berpeluang melakukannya, ALLAH akan menggantikannya dengan sesuatu yang HALAL dan yang HALAL itu, apabila tiba saatnya ia hadir, ia sangat INDAH.~

~Friendship isn't about who you've known the longest. It's about who walked into your life, said "I'm here for you" and proved it...~

~Jadilah seorang GURU yang hadirnya di TUNGGU, hilangnya di RINDU, ilmunya di BURU, nasihatnya di SERU dan tingkahlakunya di TIRU... ~


Tuesday, June 5, 2012

speechless~

weekend ari tuh nikah + kenduri abg teh kat sebelah perempuan...wat kat sabak bernam...byk moment yang bes..mane tak nye bila sedara mare,sepupu sepapat berkumpul byk cite...tuh yang besnye...g jln2 agy...wlpn sabak bernam tuh xde la besar mne tp bile dtg tmpt baru byknya tmpt yang nk g nye..huhu..

bila da akk n abg kawen, mood sume pon bahagia gak...dari mak ayah smpai la ke anak last..aku la tuh...hoho...happy dpt org baru...happy sbb jumpa sedara mare...yela time2 nih la bru sedara mara dpt berkumpul ramai2...time lain agk ssh..time raya pon xsume ada...dgr2 nye sume adik beradik ayah seramai 15 org tuh nk turun time kenduri kat tepeng..harap2 sume ada...meriah sket..ayah pon ajak2 kawan2 die yang lame2..yang sme2 kat maktab dlu...mesti ramainye la....n agk2 abg aku yg sorang nih happy sbb ape??ce tgk printscrean nih..haha


nih status abg aku tuh...apekah mksdnye??hahahha...
tp weekend tuh aku xdpt lari dari soalan yang sme...haihhhhhh..jmp org len pon soalan yang kuar ttp sme....

pak mat : rabi bila lagi??
aku : erkk...tggu abg ngah dlu la..
pak mat : eh...abg ngah xpe lambt lagi..rabi la dlu...
aku : ermm....mak ckp nnt nk wat skali 3-3..senang..
makcik ina : haaa..bgz la tuh..dlu satu pasang..nih 2pasang..nnt 3pasang..elok sgt..
pak mat : bgz jgk..kami pon jimat duet nk blek tepeng..
aku : (senyum je la....)

jwpn selamat dan standard aku la tiap kali org tnye..haha...nmpknya abg aku pon aplikasikan mende yang sme..=='...tp ok lagi la...yang xbley blahnye abg murat..sabtu malam ahad tuh aku,kaklong,kakcik,abg long,audi,family abg murat,family etek cima..kitorg sume g jnjlan kat pekan sabak..yang xg ayah,mak,abg ngah,abg teh, mak dang n mak long...diorg g kenduri..mlm tuh pas pusing2 pekan sabak g la mkn malam kat satu restoren tuh..ntah mcm mne ley terkeluar dari mulut abg murat...

abg murat : skang nih sume family kita da kawen..tinggal rabi,abg ngah ngan abg sham jek...(then pandang aku)..rabi,pasni cari jauh2 sket...bole ktorg jln2 skali...cari belah2 pantai timur...pahang ke..kalo bole dekat ngan pantai...kat kuantan ke....
aku : (senyum je la..dalam ati,'dlm 3negeri pantai timur npe sebut pahang??hoho')

tp ape yang pastinye mood aku utk epy2 btol2 spoil ngan mggu exam nih...nnt blek kenduri kat tepeng pon kejap jek..suppose tuh la lme..tp nk wat guane...sabtu malam da kne gerak blek um...sbb isnin n selasa ade paper agy...huhu...blek ngan ape msih xdpt dipastikan lagi...sme ade ayah bg bwk kete die or blek ngan mel,fizha and roy(if diorg jd dtg)...kalo x,public transport je la..family n sedara mare yang len sume stay agy sbb ahad ada kenduri belah abg azril lak plak...sedey xdpt join....:'(

sory abg chik~T_T

No comments:

Post a Comment