~ Kadang-kadang ALLAH jarakkan hubungan kita..kemudian DIA dtgkan pula dengan dugaan..puas kita menangis mencari mana teman kesayangan kita..rupa-rupanya ALLAH ingin hadiahkan kita KERINDUAN YANG BERPANJANGAN...~

~Orang sengaja memuji untuk menguji...Orang suka mengarah untuk lihat kita marah....Orang suka mengajuk untuk lihat kita merajuk....Orang sengaja dengki untuk lihat kita sakit hati...pandai2 la bawa diri... jgn ikutkan hati nanti mati, jangan ikutkan perasaan nanti binasa, gunakan AKAL supaya semua terkawal....Tetapkanlah hati ini..~

~Apabila dirimu memerlukan KEKASIH, maka pilihlah ALLAH....Apabila dirimu memerlukan RAKAN, maka pilihlah AL-QURAN...Apabila dirimu memerlukan SOKONGAN, maka BERTAWAKALLAH kepadaNYA sepenuh hati...kerana DIAlah PENJAGA HATI yang tidak akan pernah hilang malah akan terus KEKAL untuk setiap hambaNYA yang memerlukan~

~Apabila kita menahan sesuatu yang HARAM padahal kita berpeluang melakukannya, ALLAH akan menggantikannya dengan sesuatu yang HALAL dan yang HALAL itu, apabila tiba saatnya ia hadir, ia sangat INDAH.~

~Friendship isn't about who you've known the longest. It's about who walked into your life, said "I'm here for you" and proved it...~

~Jadilah seorang GURU yang hadirnya di TUNGGU, hilangnya di RINDU, ilmunya di BURU, nasihatnya di SERU dan tingkahlakunya di TIRU... ~

Sunday, June 17, 2012

kenduri kendara~

kenduri mmg penat...spe yang ckp waktu kenduri xpenat aku mmg menipu gile la...sdgkan pengantin pon penat apatah lagi tuan rumah hatta anak tuan rumah...=_='

ikutkan kenduri kat rumah timing die sgt xkena dgn aku..di tengah2 waktu exam...tp nk wat mcm mne sbb timing nie la pengantin tuh ok....*sbb aku bukan pengantin, permintaan aku utk tidak buat pada bulan jun ditolak mentah2..haha*

jumaat after exam g cari hadiah kawin kakcik n abg teh...dekat 2 jam jugak aku pusing kedai tuh..akhirnya jmp jugak....xde la mahal tp ikhlas dari adik paling bongsu ok!!haha...then blek bungkus adiah n soh mel hntrkan ke stesen U..hadiah yang besar gedabak tuh aku soh mel bwkkan...hoho..smpai2 kat pudu around 3.30ptg..seb bek kul 4 ada bas..so nek bas trus blek umah....smpai dalam kul 7.30mlm....ramai gak la yang da blek...sepupu2 yang dekat2 amik half da jumaat tuh semata2 nk dtg awal....thanks tau sume...:)

then trus siap2 utk hidang mkn mlm utk family ayah n mak yang da dtg....mlm tuh gak siapkan buku guest book utk hari kenduri dan kne iron baju 7pasang...pastuh trus pengsan..jam pon da menunjukkan kul 2 pagi..haihhh..

sok pagi siap2 la apa2 yang ptt...adik beradik ayah 15org tuh sume dtg...belah mak pon family sume datang..kwn2 mak ayah...sedara mara yang jauh mahupon dekat datang...kawan2 lama ayah turut tidak ketinggalan memeriahkan mjlis...jmp gak ngan ckg samiha, ckg tadika aku dlu...da lme xjmp....then liza, kawan time sek agama waktu aku darjah 3...lme gile kot xjmp..huhu....

pengantin 2 pasang...mule2 mkn dlu...then bru amik gmbr n renjis air mawar....nk kate kelam kabut xde la sgt..cumenye nmpk kesian sbb kene bergilir amik gmbr kat pelamin sbb utk pelamin ada satu jek...so gilir2 la...perut da kenyang ok je kot..hehe~

yang paling terharu roy,mel,fizha n zaheer sanggup turun dari UM datang...thanks byk2 tau korg....sory if ada yang kurang..besela kenduri kn.....but happy gak korg datang...*terharu* :')
cume aku xpuas ati ape yang ko sembang ngan mak aku, roy..........aiiiiisshhh bdk tuh smpt lagi...=_='
btw,tmpt korg lepak sgt strategikk..

but sedey sbb xdpt nk join family smpai malam...malam nih ada acara potong kek n bkk adiah...mesti seronok..kumpul family dekat2 sume...tp xpe la perjuangan kat um nih harus diteruskan...btw, dlm kete td pon besss mcm2 cite...hehehe....

bkk2 fb td dpt berita dri abg aku...


Pengumuman penting ayah aku tadi pada majlis tradisi keluarga pasca-kenduri..


"2014 ketiga-tiga anak saya habis belajar dan 2015 saya pencen..Insya Allah dgn duit pencen, saya akan sponsor perkahwinan anak-anak saya..!!!"


yeaha...!!!

aku dpt byngkan time tuh mesti meriah gile...yang xkumpul ramai2 pon da kne bahan....nie ramai2 mmg kecoh punye...sedey xdpt joinn~T_T

keluarga Shamsuddin + Asni
dari 8 bertmbh satu pada tahun 2007
kemudian bertambah lagi seorang pada tahun 2008..
kini tahun 2012 serentak pertambahan 2 orang...
tahun depan adakah bertmbah 1 or 2 or 3???
*mksd aku sepupu audi or adik audi...lalalala~


4 comments:

  1. so 2015 ni ko kawen ler Rabi ehh?

    ReplyDelete
  2. spekah anda wahai anonymous??sila perkenalkan diri anda...
    2015????
    kalo ade masuk meminang bole la kawen..hahaha~

    ReplyDelete
  3. kawan mu ler.. untung lar, ade org sponser..wink..wink..

    ReplyDelete
  4. adoiiii....mmg la kawan....kawan aku bukan sorg...aisyhhhh~

    ReplyDelete