~ Kadang-kadang ALLAH jarakkan hubungan kita..kemudian DIA dtgkan pula dengan dugaan..puas kita menangis mencari mana teman kesayangan kita..rupa-rupanya ALLAH ingin hadiahkan kita KERINDUAN YANG BERPANJANGAN...~

~Orang sengaja memuji untuk menguji...Orang suka mengarah untuk lihat kita marah....Orang suka mengajuk untuk lihat kita merajuk....Orang sengaja dengki untuk lihat kita sakit hati...pandai2 la bawa diri... jgn ikutkan hati nanti mati, jangan ikutkan perasaan nanti binasa, gunakan AKAL supaya semua terkawal....Tetapkanlah hati ini..~

~Apabila dirimu memerlukan KEKASIH, maka pilihlah ALLAH....Apabila dirimu memerlukan RAKAN, maka pilihlah AL-QURAN...Apabila dirimu memerlukan SOKONGAN, maka BERTAWAKALLAH kepadaNYA sepenuh hati...kerana DIAlah PENJAGA HATI yang tidak akan pernah hilang malah akan terus KEKAL untuk setiap hambaNYA yang memerlukan~

~Apabila kita menahan sesuatu yang HARAM padahal kita berpeluang melakukannya, ALLAH akan menggantikannya dengan sesuatu yang HALAL dan yang HALAL itu, apabila tiba saatnya ia hadir, ia sangat INDAH.~

~Friendship isn't about who you've known the longest. It's about who walked into your life, said "I'm here for you" and proved it...~

~Jadilah seorang GURU yang hadirnya di TUNGGU, hilangnya di RINDU, ilmunya di BURU, nasihatnya di SERU dan tingkahlakunya di TIRU... ~


Friday, October 12, 2012

kacang botol

assalamualaikum dan selamat petang sume...^_^




spe tau gambar ape kat atas nie???

gmbr atas nie adalah kacang botol...spe suke makan kacang botol sila angkat tgn!!! *smbil angkat tgn*

aku sgt suka makan kacang botol...nak ikutkan mula2 mmg aku xske mkn...waktu kecik2 spe je la yang suka makan sayur kan?? termasuk aku la tue..haha...aku mmg xske makan sayur termasuklah kacang botol nie...satu ari nie, waktu aku umur 6thn xsalah, mak sediakn kacang botol nie sbg mkn tghari...time tue yang mkn aku ngan kakcik jek...beriya kakcik suh aku makan...aku ckp xnak..xsedap...then die pujuk2 smpai la keluar dari mulut die..mkn la Rabi..sedap kot sayur nie..rase die mcm epal...aku plak jenis yang ske mkn epal mesti la agak teruja dgr kan...mula2 xnak tp lepas kene pujuk baru aku makan....tau x,for the 1st time aku makan, aku mmg rse kacang botol tue mcm epal....nie sume sbb mind set kita..sbb kita bayangkan rase epal,so apa pon kita makan die akan rse epal...hebat betulkan penangan mind set nie...after aku stat suke mkn kacang botol, sume sayur jenis ulam-ulaman aku suke mkn termsk yang byk daun2 tue *aku lpe ape nme die =.='''*...sbbkan aku ske mkn smpai akk aku pnggil aku kambing..-__________-''''

bila aku pk2 blek kelakar plak bila dikaitkan rse kacang botol ngan epal...xde kne ngena langsung kot rsenye..hebat btol akk aku provok aku..bole la di cuba utk ank aku nnt if die xmau makan..hahaha


p/s : cite sal kacang botol nie bole timbul sbb smlm time meeting NAZA aka UMCARES bole lak naza bg cdgn kacang botol sbg design baju UMCARES kat syafriz...pastu, fizha ley lak wat siyes utk letakkan kacang botol tue kat baju..kelakar kooot....dan inilah hasilnya

    
spe nk baju nie bole la hubungi syafriz yep...>.<

p/s : skang da byk sayur aku makan...tp ada satu sayur yang aku xske smpai skang iaitu PERIA...xde spe nk provok aku utk mkn peria ke???hahahaha~

2 comments:

  1. oh... rabi!
    akak pun ska kacang botolllll, lagi2 klu dibuat kerabu.
    teliur dah ni.

    ReplyDelete