~ Kadang-kadang ALLAH jarakkan hubungan kita..kemudian DIA dtgkan pula dengan dugaan..puas kita menangis mencari mana teman kesayangan kita..rupa-rupanya ALLAH ingin hadiahkan kita KERINDUAN YANG BERPANJANGAN...~

~Orang sengaja memuji untuk menguji...Orang suka mengarah untuk lihat kita marah....Orang suka mengajuk untuk lihat kita merajuk....Orang sengaja dengki untuk lihat kita sakit hati...pandai2 la bawa diri... jgn ikutkan hati nanti mati, jangan ikutkan perasaan nanti binasa, gunakan AKAL supaya semua terkawal....Tetapkanlah hati ini..~

~Apabila dirimu memerlukan KEKASIH, maka pilihlah ALLAH....Apabila dirimu memerlukan RAKAN, maka pilihlah AL-QURAN...Apabila dirimu memerlukan SOKONGAN, maka BERTAWAKALLAH kepadaNYA sepenuh hati...kerana DIAlah PENJAGA HATI yang tidak akan pernah hilang malah akan terus KEKAL untuk setiap hambaNYA yang memerlukan~

~Apabila kita menahan sesuatu yang HARAM padahal kita berpeluang melakukannya, ALLAH akan menggantikannya dengan sesuatu yang HALAL dan yang HALAL itu, apabila tiba saatnya ia hadir, ia sangat INDAH.~

~Friendship isn't about who you've known the longest. It's about who walked into your life, said "I'm here for you" and proved it...~

~Jadilah seorang GURU yang hadirnya di TUNGGU, hilangnya di RINDU, ilmunya di BURU, nasihatnya di SERU dan tingkahlakunya di TIRU... ~


Tuesday, January 1, 2013

sayounara 2012



Selamat tinggal 2012….seribu satu kenangan aku hadapi tahun 2012 nie…tahun yang paling banyak buat aku sedih…tapi dalam masa yang sama tahun yang buat aku gembira….ALLAH aturkan yang terbaik untuk hidup aku nie…kadang-kadang aku di bawah, kadang-kadang aku di atas..mana ada orang yang sempurna hidup di dunia nie kan?? Warna-warni kehidupan ini lah yang membuatkan aku lebih mensyukuri hidup di dunia ini…membuatkan aku lebih menghargai apa yang aku ada…membuatkan aku lebih matang untuk berfikir dan bertindak (mungkin…hehe)…alhamdulillah, setiap warna-warni kehidupan aku ini aku dapat hadapi dengan kuat dengan adanya kawan-kawan di sekeliling aku….tidak pernah sekali-sekali ALLAH tinggalkan aku terkapai sendirian….sweetkan DIA…DIA turunkan ujian buat aku, tapi dalam masa yang sama DIA hadirkan insan dibelakangku agar aku kuat menghadapi segala-galanya…kerana DIA tahu aku boleh menghadapi ujian itu…kerana DIA ingin aku belajar dari apa yang telah berlaku…kerana DIA mahu aku sedar bahawa semua yang aku rancang bukannya terbaik untuk aku..kerana percaturanNYA lebih baik…dan yang paling penting kerana DIA SAYANGKAN AKU…kerana turunnya ujian dariNYA membuatkan aku lebih dekat dengan NYA…terima kasih YA ALLAH…

Namun, 2012 sudah melabuhkan tirainya..aku harap tahun 2013 ini, ALLAH memberikan aku 1001 kekuatan lagi…tidak kira sebanyak mana ujian yang DIA hadirkan, aku harap agar segala-galanya diredhaiNYA…segala-galanya mendapat keberkatanNYA…tiada gunanya hidup di dunia ini andai tidak mendapat rahmat dariNYA…*nauzubillah*


“If you cry about yourself, if you are not happy with yourself, it means He is still close to you.”

Tariq Ramadan (via pureakhirah)
 

Dan buat sahabat-sahabat yang rajin melawat blog saya ini, saya doakan agar setiap dari kita terus dilimpahi rahmat dariNYA… :D

Gambar-gambar sambutan tahun baru 2013 yang sempat aku amik dari bilik…dekat dataran merdeka agaknya~~











p/s : agak-agak bape riban la abis ek sbb bunge api nie??huhu~

No comments:

Post a Comment