~ Kadang-kadang ALLAH jarakkan hubungan kita..kemudian DIA dtgkan pula dengan dugaan..puas kita menangis mencari mana teman kesayangan kita..rupa-rupanya ALLAH ingin hadiahkan kita KERINDUAN YANG BERPANJANGAN...~

~Orang sengaja memuji untuk menguji...Orang suka mengarah untuk lihat kita marah....Orang suka mengajuk untuk lihat kita merajuk....Orang sengaja dengki untuk lihat kita sakit hati...pandai2 la bawa diri... jgn ikutkan hati nanti mati, jangan ikutkan perasaan nanti binasa, gunakan AKAL supaya semua terkawal....Tetapkanlah hati ini..~

~Apabila dirimu memerlukan KEKASIH, maka pilihlah ALLAH....Apabila dirimu memerlukan RAKAN, maka pilihlah AL-QURAN...Apabila dirimu memerlukan SOKONGAN, maka BERTAWAKALLAH kepadaNYA sepenuh hati...kerana DIAlah PENJAGA HATI yang tidak akan pernah hilang malah akan terus KEKAL untuk setiap hambaNYA yang memerlukan~

~Apabila kita menahan sesuatu yang HARAM padahal kita berpeluang melakukannya, ALLAH akan menggantikannya dengan sesuatu yang HALAL dan yang HALAL itu, apabila tiba saatnya ia hadir, ia sangat INDAH.~

~Friendship isn't about who you've known the longest. It's about who walked into your life, said "I'm here for you" and proved it...~

~Jadilah seorang GURU yang hadirnya di TUNGGU, hilangnya di RINDU, ilmunya di BURU, nasihatnya di SERU dan tingkahlakunya di TIRU... ~

Thursday, January 10, 2013

ujian dariNYA~



setiap apa yang berlaku ada hikmahnya...
perancangan kita, mungkin tidak bertembung dengan perancangan NYA...
lantas, ujian yang diberikanNYA utk menguji tahap keimanan kita...

ujian ini berat ku fikirkan..
wlpn pada pandangan orang lain, ini sekadar biasa...

yes, MEMANG..
sbb ada org lagi teruk dari aku...
ditimpa ujian berulang kali..
aku nie masih sikit..

tetapi aku nie adalah hambaNYA yang lemah...
apabila berlaku, aku tidak mampu buat apa2...
mungkin bila ujian itu datang aku seolah2 tidak dpt menerimanya...
tp itulah aku...
aku tidak boleh berlagak tenang anggap tiada apa2 yang berlaku...
aku tidak boleh...

namun, aku bersyukur...

kerana adanya mak yang tidak jemu2 memberikan nasihat..
wlpn aku tahu nadanya ada riak2 kecewa...
*maaf mak..maaf sangat2..*

kerana aku ada kawan2..
juga sering memberi nasihat...
tatkala semangat da jatuh ke tahap yang paling bawah..
saat aku rasa ingin berundur pada masa itu juga...

terima kasih aini, sbb tidak jemu2 bagi smgt..
wlpn saya tahu awak rase mende sme..
tp awak xtunjuk...awak xnak saya rse lagi down kan??

terima kasih jugak utk kawan2 kolej yang sudi dengar..
aku bukan nak mintak simpati dari korang..
cuma aku hanya ingin meluahkan apa yang terpendam..
agar beban yang aku tanggung berkurang..
agar semangat yang hilang boleh dapat dicari..
terima kasih banyak2 dekat korg sume..

terima kasih juga dekat org sudi mendengar masalah aku tgh2 mlm..
byk input berguna yang aku dpt dari kau...
byk nasihat aku dapat..
byk pengajaran yang terima yang aku tidak terfikir..
apa yang kau ckp byk betulnya...
mungkin betul ckp kau..
bila kita hadapi masalah,
kadang2 org paling sesuai utk mintak pandangan adalah org yang pernah melalui nya..
setengah jam yang aku rse sgt2 pendek msenya...
terima kasih byk2...
dan maaf sebab menggangu waktu tidur kau...


dan mungkin apa yang berlaku ini adalah turning point untuk aku berubah...
berubah ke arah kebaikan...
berubah agar apa2 yang aku buat,
bukan sebab sesuatu...
bukan sebab orang...
tetapi sebab DIA...

atau mungkin aku apa yang berlaku ini,
adalah untuk merasai apa yang orang lain rasa...
sebab aku tidak pernah rasa macam nie..
selalu orang lain rasa..
aku lebih banyak bagi nasihat..
bercakap...
bila da kena pada diri sendiri..
hanya ALLAH tahu apa rasanya...

dan mungkin apa yang berlaku...
ALLAH nak aku jadi lebih kuat..
kerana bila di uji baru kita sedar kita kuat atau tidak..

dan mungkin apa yang berlaku...
DIA rindu mendengar rintihan aku kepadaNYA..
mungkin aku sudah semakin lalai..
jadi DIA nak aku sedar..
DIA tidak mahu aku terus hanyut...
bahawa ada DIA sebagai PENCIPTA..
sayangnya DIA pada hambaNYA dengan menurunkan segala ujian ini...

tetapi..
walau apa pun alasannya..
aku harap,
aku masih dilandasanNYA..
landasan menuju maradatillah..
landasan menuju ke syurgaNYA...
amin~

No comments:

Post a Comment