~ Kadang-kadang ALLAH jarakkan hubungan kita..kemudian DIA dtgkan pula dengan dugaan..puas kita menangis mencari mana teman kesayangan kita..rupa-rupanya ALLAH ingin hadiahkan kita KERINDUAN YANG BERPANJANGAN...~

~Orang sengaja memuji untuk menguji...Orang suka mengarah untuk lihat kita marah....Orang suka mengajuk untuk lihat kita merajuk....Orang sengaja dengki untuk lihat kita sakit hati...pandai2 la bawa diri... jgn ikutkan hati nanti mati, jangan ikutkan perasaan nanti binasa, gunakan AKAL supaya semua terkawal....Tetapkanlah hati ini..~

~Apabila dirimu memerlukan KEKASIH, maka pilihlah ALLAH....Apabila dirimu memerlukan RAKAN, maka pilihlah AL-QURAN...Apabila dirimu memerlukan SOKONGAN, maka BERTAWAKALLAH kepadaNYA sepenuh hati...kerana DIAlah PENJAGA HATI yang tidak akan pernah hilang malah akan terus KEKAL untuk setiap hambaNYA yang memerlukan~

~Apabila kita menahan sesuatu yang HARAM padahal kita berpeluang melakukannya, ALLAH akan menggantikannya dengan sesuatu yang HALAL dan yang HALAL itu, apabila tiba saatnya ia hadir, ia sangat INDAH.~

~Friendship isn't about who you've known the longest. It's about who walked into your life, said "I'm here for you" and proved it...~

~Jadilah seorang GURU yang hadirnya di TUNGGU, hilangnya di RINDU, ilmunya di BURU, nasihatnya di SERU dan tingkahlakunya di TIRU... ~


Wednesday, June 5, 2013

friends~

2hari nie awal2 aku da terpacak atas katil...tdo awal sbb mata awal2 lagi da berat..nk force study pon xbole..lgpon kondisi dlm bilik yang agak suram membuatkan aku bertambah2 mls nk study...satu lampu da rosak..nk report mls sbb xske org pjbt msk bilik..laki plak tue...and now lampu study pon mcm da ada tanda2 nk mampus..lagi la trasa mls nk study kat dlm bilik tue..

dan 2hari nie jgk ada jek insan2 yang nk call aku mlm2..slalu mane pernah ada...isnin ari tue mad..maybe nk mntk tolong pasal moto utk kjadian ari tue kot...mlm td plak ntah spe plak call...no aku xknal...nk msg mcm xyah jek...takut jd kes mcm ari tue..org mne ntah die call tp aku dlm kelas..bila kuar kelas call blek upe2nya salah no...bazir duet jek..da la maxis...

btw, smlm dpt msg from my sahabat...bru bce pg td...waaaaaaaaaaa...ayat die wat aku nk menitiskan air mate..

weekend ari tue, dlm aku gembira, aku dapat berita yang memang aku slama nie mencari2 jawapannya..jwpn yang pasti sudah diterima..aku mnerima kptusan tue..tp tanpa aku sedar aku da sakitkan hati sahabat aku sndiri...sory sgt2...siyes aku xperasan tindakan aku tue wat kau terasa...aku ingt cara kau wat tue normal sbb aku tau kau penat nk settle byk mende minggu lps..rupe2nya sbb kau terasa ngan aku...sory2 sgt...

aku bole terima kehilangan die sbb mmg die sbnrnya da lme hilang dari mata aku...tp aku xnak hilang kau pulak...kau kan sahabat 2 aku..mne bole trasa ngan aku...kalo trasa gtau la..aku xreti nk predict hati org selagi xckp...aku xsuke assume yang bukan2..kalo kau nk tau, the day yang aku sambut beday kau, itulah antara orang2 yang wat hidup aku kat kolej nie bermakna and hepy termasuk la #teamGT...

utk #teamGT pulak, thanks make my day, weekend ari tue...korang da berjaya hilangkan keserabutan kepala aku...wlpn jujurnya aku xsempat nk rest langsung since ari khms smpai la hari ahad tue, but i'm really feel enjoy n tenang..dapat merempit jauh2 pon da dpt memberi kepuasan kat aku lagi2 dpt mandi sungai setelah sekian lame xg..lg la enjoy..dan thanks to jibah jgk wat aku terharu...time tue da nk blek da...moto aku park btol2 berdepanan ngan sungai yang sgt rendah..kalo jatuh mmg innalillah la...tp aku p maen press skuter tue..tau la kalo skuter press kan die akan bergerak ke dpn...time maen2 tue jibah tegor jgn press nnt jatuh..che pon pesan mende yang sme..tp aku mcm biasa degil..p press jgk..then jibah ckp

"rabi..jgn la press..nnt jatuh..sume org kat cni sayang rabi tau.."

waaaaaa...jibah nie mcm tau2 jek apa yang aku rse...wlpn aku xde la smpai pk nk menyakitkan diri..sje jek nk maen2 press moto tue...but ayat die wat aku tersentak jap...yes, i know, sume org keliling aku sayang kat aku..aku pon sayang kat diri aku sendri...sorg pergi byk lagi yang ada dlm idup aku...



Friendship isn't about who you've known the longest. 
It's about who walked into your life, said 
"I'm here for you" 
and proved it...

No comments:

Post a Comment