~ Kadang-kadang ALLAH jarakkan hubungan kita..kemudian DIA dtgkan pula dengan dugaan..puas kita menangis mencari mana teman kesayangan kita..rupa-rupanya ALLAH ingin hadiahkan kita KERINDUAN YANG BERPANJANGAN...~

~Orang sengaja memuji untuk menguji...Orang suka mengarah untuk lihat kita marah....Orang suka mengajuk untuk lihat kita merajuk....Orang sengaja dengki untuk lihat kita sakit hati...pandai2 la bawa diri... jgn ikutkan hati nanti mati, jangan ikutkan perasaan nanti binasa, gunakan AKAL supaya semua terkawal....Tetapkanlah hati ini..~

~Apabila dirimu memerlukan KEKASIH, maka pilihlah ALLAH....Apabila dirimu memerlukan RAKAN, maka pilihlah AL-QURAN...Apabila dirimu memerlukan SOKONGAN, maka BERTAWAKALLAH kepadaNYA sepenuh hati...kerana DIAlah PENJAGA HATI yang tidak akan pernah hilang malah akan terus KEKAL untuk setiap hambaNYA yang memerlukan~

~Apabila kita menahan sesuatu yang HARAM padahal kita berpeluang melakukannya, ALLAH akan menggantikannya dengan sesuatu yang HALAL dan yang HALAL itu, apabila tiba saatnya ia hadir, ia sangat INDAH.~

~Friendship isn't about who you've known the longest. It's about who walked into your life, said "I'm here for you" and proved it...~

~Jadilah seorang GURU yang hadirnya di TUNGGU, hilangnya di RINDU, ilmunya di BURU, nasihatnya di SERU dan tingkahlakunya di TIRU... ~

Sunday, June 5, 2011

hatiku bengkek!!

mlm2 mcm nih mmg bes kalo dok dpn tv..
tgk tv kan family kan..
ble agy nk kumpul sme2 family kalo bukan mlm2..
siang hari sume sibuk ngan urusan msg2..
mlm je bg aku mse yg sesuai utk kumpul2 sme2 kan..
(^_^)v

mlm weekend nie spt bese aku ngan mak aku layan cerekarama..
mesej yg die nk smpaikan agk bgz la..
lain dri yg lain tgk cerita len kan..
yg bole aku simpulkan kat cni, apa yg nk dismpaikan pasal menjaga kesihatan..
akal yg sihat kan dari badan yg cergas..
so kita mestilah menjaga badan kita,kawal pemakanan kita..
jgn dok telan apa yg ada depan mata..
selain drpd itu,solat juga merupakan satu senaman..
tp jgn dok ingt bile kite solat kite xyah bersenam..
aku xnafikan solat yg sebenar2nya kdg2 lebih baik drpd senaman..
aku ada terbaca solat menurut perspektif sains,mmg sgt bgz..
cuma aku xbrapa nk ingt apa yg diterangkan..
nnt ble2 kita share yew..
=)

abis ape yg wat ati ku bengkek??
hurm,selingan cite tuh..
ada pasal cintan cintun..
adeiiii,perlukah??
jln cite dah cukup cantik,tp bile part nih aku cukup xstuju..
aku rse ada yg xkene kat c2??
knape??
sbb dlm drama tuh,ada part pgg2 tgn..
kalo nk tau wat spe2 yg xtau,bersentuhan kulit laki2 dan perempuan haram hukumnya..
nk lagi tepat agy,aku tunjukkan dalil..

Daripada Ma’qil B. Yasar radhiyallahu ‘anhu, Rasulullah Shallallahu ‘alaihi wa Sallam bersabda:

لأن يطعن في رأس رجل بمخيط من حديد خير من أن يمس امرأة لا تحل له

Terjemahan: Sekiranya kepala salah seorang daripada kamu ditusuk dengan jarum besi, itu adalah lebih baik bagi kamu daripada kamu menyentuh wanita yang tidak halal bagi kamu. (Hadis Riwayat ath-Thabrani, Mu’jam al-Kabir, 20/211-212, no. 486 & 487)

Takhrij: Hadis Riwayat ath-Thabrani, Mu’jam al-Kabir, 20/211-212, no. 486 & 487. Al-Haitsami berkata: Para perawinya adalah perawi yang sahih. Imam al-Mundziri berkata: para perawi ath-Thabrani adalah tsiqah dan termasuk para perawi yang sahih. Disahihkan oleh Syaikh al-Albani, as-Silsilah ash-Shohihah, 1/447, no. 226.

jmpe kat blog nie

dalam cite tuh,
dah le pompuan pakai tudung..
laki plak dikatekan bru blek dri Jordan blajar usuluddin..
mcm ne jln cite bole jd mcm nie..
nie bole timbulkan fitnah kat Islam tuh sendiri..
yg tonton cite nie slalunya dri lapisan masyarakat..
knak2,remaja,dewasa,tua..
ape mentaliti mereka??
media massa kan merupakan salah satu pengaruh terbesar dlm pembentukan pemikiran..
aku mmg bengkek bile ada part nie..
dah le xde kne ngena..
aku rse kalo xde part nie x effect jln cite tuh..
xeffect mesej yg cube nk disampaikan..
yg effectnye adalah pemikiran masyarakat..
kalo faham agama xpe..
kalo xfaham..
aku sedey gile ngan masyarakat hari ini..
xtau nk salahkan sape..
at last aku rse nk salahkan diri sendiri..
npe??
sbb aku yg faham agama,npe xcbe smpaikan kat org len..
maybe diorg xtau..
kita xtau cara diorg dibesarkan mcm ne kan..
mungkin mereka xdiberi kesempatan belajar agama spt mne aku..
rse bersalah sgt..

YA ALLAH AMPUNKAN DOSA KU,DOSA IBU BAPAKU,DOSA SAHABAT2 KU YG DEKAT MAHUPUN JAUH,DOSA MUKMIN DAN MUKMININ,DOSA SELURUH UMAT ISLAM YG HIDUP MAHUPUN YG TELAH MENINGGAL DUNIA..AMPUNKANLAH DOSA KAMI SAMA ADA KAMI TAHU MAHU PUN TIDAK,SEDAR ATAU TIDAK,SENGAJA ATAU TIDAK SENGAJA,DOSA2 YG LEPAS MAHUPUN YG AKAN DATANG..SESUNGGUHNYA KAMI ADALAH HAMBAMU YG SERING ALPA DAN LEKA..;(

2 comments:

  1. btol tu.. crta skrg pon da x btol jln crtanyer.. wat main2 jek..

    ReplyDelete
  2. ape tujuan diorg wat mcm tuh??xphm aku..huhu

    ReplyDelete