~ Kadang-kadang ALLAH jarakkan hubungan kita..kemudian DIA dtgkan pula dengan dugaan..puas kita menangis mencari mana teman kesayangan kita..rupa-rupanya ALLAH ingin hadiahkan kita KERINDUAN YANG BERPANJANGAN...~

~Orang sengaja memuji untuk menguji...Orang suka mengarah untuk lihat kita marah....Orang suka mengajuk untuk lihat kita merajuk....Orang sengaja dengki untuk lihat kita sakit hati...pandai2 la bawa diri... jgn ikutkan hati nanti mati, jangan ikutkan perasaan nanti binasa, gunakan AKAL supaya semua terkawal....Tetapkanlah hati ini..~

~Apabila dirimu memerlukan KEKASIH, maka pilihlah ALLAH....Apabila dirimu memerlukan RAKAN, maka pilihlah AL-QURAN...Apabila dirimu memerlukan SOKONGAN, maka BERTAWAKALLAH kepadaNYA sepenuh hati...kerana DIAlah PENJAGA HATI yang tidak akan pernah hilang malah akan terus KEKAL untuk setiap hambaNYA yang memerlukan~

~Apabila kita menahan sesuatu yang HARAM padahal kita berpeluang melakukannya, ALLAH akan menggantikannya dengan sesuatu yang HALAL dan yang HALAL itu, apabila tiba saatnya ia hadir, ia sangat INDAH.~

~Friendship isn't about who you've known the longest. It's about who walked into your life, said "I'm here for you" and proved it...~

~Jadilah seorang GURU yang hadirnya di TUNGGU, hilangnya di RINDU, ilmunya di BURU, nasihatnya di SERU dan tingkahlakunya di TIRU... ~


Sunday, May 27, 2012

bila 2 hati bersatu :)

alhamdulillah..majlis pernikahan kakcik ngan abg azril berjalan dengan lancar....dengan sekali lafaz berakad nikahkan ayah aku, selamat la sumenye..bertambahlah abang aku...bertambah lagi seorg ahli keluarga aku...nmpknya abg ipar aku nih peramah gak..bole la msk ngan die...bertmbh meriah la umah aku tuh...

kakcik sblm nikah..mesti berdebar2 kan??

hantaran dari pihak perempuan...13 dulang sumenye
sblm akad nikah...cuak ke bang?? :P
rasya
berdebar

aku nikah kan dikau.....dengan sekali lafaz~

alhamdulillah

pembatalan air sembahyang..dpt cincin!!



abg azril pon dpt gak..^_^


bergmbr berdua



hantaran dari pihak lelaki...11 dulang sumenye

pas akad nikah kat masjid, ade sket bacaan yasin dan tahlil utk sume ahli keluarga aku yang da meninggal...arwah atuk dan nenek sblh mak n arwah atuk dan opah sebelah ayah..xlpe gak utk pakcik2 n makcik aku....

ptg tuh,sdg sume org rehat n rest, pengantin baru tuh wat photo shoot kat semak depan giant..haha...aku xtau npe lokasi tuh dipilih..ingt diorg wat kat taman tasik tepeng..ramai org agaknye..tp cantik owh gmbr kat c2..dekat pon dekat ngan umah...so sweet....

sweetkan... ^_^
bila da halal,nk wat pe pon buat la..xde spe nk marahkan?? :)
aku doakan agar kakcik n abg azril berbahagia n semoga rumah tangga korg dirahmati ALLAH hendaknya hinggalah ke akhir hayat...amiiin~

next week,abg teh plak kat sabak bernam...:)

p/s :
npe bile akk yang kawen, adik yang kne tnye bile nk kawen plak oleh jiran2 + sedare mare??=='
feedback mak : taun nie wat 2 pasang skali...nnt time diorg kawen wat trus 3pasang serentak..jimat cost..
jiran aku : dengar tuh rabi...
aku senyum je la tp dalam ati : bgz la..paling awal pon 3thn agy...mmg xla mak aku nk bg abg2 aku tuh kawen dalam mse 2 thn nih...
perancangan : 5thn lagi kot..(tuh pon kalo ade org masuk meminang...sungguh perasan btol aku nih..huhu)

*kalo jodoh xkemana..cepat lmbt jek*

No comments:

Post a Comment