~ Kadang-kadang ALLAH jarakkan hubungan kita..kemudian DIA dtgkan pula dengan dugaan..puas kita menangis mencari mana teman kesayangan kita..rupa-rupanya ALLAH ingin hadiahkan kita KERINDUAN YANG BERPANJANGAN...~

~Orang sengaja memuji untuk menguji...Orang suka mengarah untuk lihat kita marah....Orang suka mengajuk untuk lihat kita merajuk....Orang sengaja dengki untuk lihat kita sakit hati...pandai2 la bawa diri... jgn ikutkan hati nanti mati, jangan ikutkan perasaan nanti binasa, gunakan AKAL supaya semua terkawal....Tetapkanlah hati ini..~

~Apabila dirimu memerlukan KEKASIH, maka pilihlah ALLAH....Apabila dirimu memerlukan RAKAN, maka pilihlah AL-QURAN...Apabila dirimu memerlukan SOKONGAN, maka BERTAWAKALLAH kepadaNYA sepenuh hati...kerana DIAlah PENJAGA HATI yang tidak akan pernah hilang malah akan terus KEKAL untuk setiap hambaNYA yang memerlukan~

~Apabila kita menahan sesuatu yang HARAM padahal kita berpeluang melakukannya, ALLAH akan menggantikannya dengan sesuatu yang HALAL dan yang HALAL itu, apabila tiba saatnya ia hadir, ia sangat INDAH.~

~Friendship isn't about who you've known the longest. It's about who walked into your life, said "I'm here for you" and proved it...~

~Jadilah seorang GURU yang hadirnya di TUNGGU, hilangnya di RINDU, ilmunya di BURU, nasihatnya di SERU dan tingkahlakunya di TIRU... ~


Saturday, November 10, 2012

tersadai~

siyes rase berdebar gile td..peristiwa wat aku cuak gileeeeee...
tersadai sorg2 di tengah2 federal highway sbb minyak da xde...
cube byngkan kat tgh2 highway tue...dgn kete yang banyaknya...lori, bas...segala mende la lalu sblah aku....aku xtau wat pe..nk kuar kete pon takut sbb kenderaan sume laju2..seb bek dlm 10min kmudian polis trafik datang bawak kete ke tepi..kalo x, aku xtau la ape nasib aku....
call abg ngah suh dtg check..nasib baik abg teh blek shah alam kejap..so diorg ada kete nk dtg...
duk kat tepi lebuhraya cuak gak..knderaan yg lalu akn mnyebabkn kete tue bergegar...dasyat kan..duk la dlm kete snyap2...da rse panas sgt bkk tingkap kete.....da dekat 15min tggu abg dtg, tetibe ada sorg mamat india nie dari arah laluan moto menghampiri..aku da cpt nk tutup tingkap...die pasan then ckp,

uncle : jgn takut..saya xwat apa2...saya makenik..ada pape masalah??
aku : xpe2...nnt ada org dtg..*smbil tutup tingkap sikit demi sikit*
uncle : jgn takut..kat dunia nie ada org jahat..ada org baik..saya org baik..saya makanik..ke ada pape bole tolong..minyak abis??
aku : ye..minyak abis...da call org suh dtg xpe2...time kasih *smbil wat muke cuak*

then die blah..aku ckp time kasih sbb die still ckp die org baik...blah..blah..blah....aku bukan ape..kat faderal highway tue sensorg..haruslah cuak...kne berhati2..lagi2 ngan org yg kita xknal..huhu..
then 15min kemudian bru la abg ngah n abg teh smpai..da isi minyak sume allhamdulillah baru ok...
abg ngah ckp die bru isi minyak..so aku xbajet minyk akan habis sblm smpai kk9..tgk2 da xsmpat...adoii...sory la kat abg2 ku sbb menyusahkan korg...

*terasa cuak lak nk p sabak bernam esok..da la berdua ngan fizha jek..harap2 sumenye berjalan ngan lancar...amin~

p/s : time kasih kat enchik polis td...kalo xde diorg xtau nk ckp pe...ntah bpe lame plak aku tersadai kat tengah2 hihgway tue...nasib baik polis tue xmara...maybe sbb aku wat muka cuak n kesian gile kot..lagi2 aku sorg jek..pompuan plak tue...huhu

No comments:

Post a Comment