~ Kadang-kadang ALLAH jarakkan hubungan kita..kemudian DIA dtgkan pula dengan dugaan..puas kita menangis mencari mana teman kesayangan kita..rupa-rupanya ALLAH ingin hadiahkan kita KERINDUAN YANG BERPANJANGAN...~

~Orang sengaja memuji untuk menguji...Orang suka mengarah untuk lihat kita marah....Orang suka mengajuk untuk lihat kita merajuk....Orang sengaja dengki untuk lihat kita sakit hati...pandai2 la bawa diri... jgn ikutkan hati nanti mati, jangan ikutkan perasaan nanti binasa, gunakan AKAL supaya semua terkawal....Tetapkanlah hati ini..~

~Apabila dirimu memerlukan KEKASIH, maka pilihlah ALLAH....Apabila dirimu memerlukan RAKAN, maka pilihlah AL-QURAN...Apabila dirimu memerlukan SOKONGAN, maka BERTAWAKALLAH kepadaNYA sepenuh hati...kerana DIAlah PENJAGA HATI yang tidak akan pernah hilang malah akan terus KEKAL untuk setiap hambaNYA yang memerlukan~

~Apabila kita menahan sesuatu yang HARAM padahal kita berpeluang melakukannya, ALLAH akan menggantikannya dengan sesuatu yang HALAL dan yang HALAL itu, apabila tiba saatnya ia hadir, ia sangat INDAH.~

~Friendship isn't about who you've known the longest. It's about who walked into your life, said "I'm here for you" and proved it...~

~Jadilah seorang GURU yang hadirnya di TUNGGU, hilangnya di RINDU, ilmunya di BURU, nasihatnya di SERU dan tingkahlakunya di TIRU... ~


Thursday, April 18, 2013

oh my weekend~

minggu nie da masuk minggu ke-8 untuk semester 6 aku...cepatnya masa berlalu...kadang-kadang aku tak percaya aku da nk abis tahun 3...da nk masuk tahun 4...waaaaaaaaaaaaaaaaaaaa...xcaya xcaya xcaya...
*sila tampo muka aku laju2 bahawa mmg aku da tahun 3...umur da nk masuk 22tahun....*okey...yg nie aku lagi xcaya*..bila aku tgk audi da makin besar kadang-kadang aku xcaya jgk...aku jaga die waktu die baby lagi...time tue baru abis spm..skang nie da petah berkata-kata...da pndai da baca, tulis, kira..

ape yg aku merepek kat atas??-_-''..bukan ini yg aku nk tulis..sbnrnya nk cakap yang jadual hujung minggu aku yang sangat pack...oh tidaaaaaaaaakk~~

minggu 8   -> 19-21 april  -> balek umah untuk kenduri aqiqah aqil
minggu 9   -> 27 april       -> dinner kolej kat putrajaya
minggu 10 -> 3-5 mei       -> balek umah g mengundi...mengundi kan waijib...heeeee
minggu 11 -> 10-12 mei    -> camping utk subj pjk..camping nie wat kat kuala kangsar, perak...mcm bes
                                             jek tmpt die..
minggu 12 -> 18-19 mei   -> family day GT...tempat xtau g..tp dgr2 mcm kat area perak..xsure lagi
minggu 13 -> 25-26 mei   -> satu-satunya weekend yang aku FREE..-_-''
minggu 14 -> 31mei -1jun -> ayong nikah n kawenn..

then next weeknya da stat exam week...gila bz tiap2 weekend..esaiment plak berlambak2...xlayak bergelar student faculty education la kalo assignment tak de kan...tp masalahnya sampai sesak nafas aku...weekend plak ada jek hal...mmg la mlm2 weekdays aku sgt la disaster..

senarai assignment~~

SXEP 1101
--> lesson plan in group
--> individual assignment (lecturer xkasi agy)

SXEP 1102
--> assignment individual
--> assignment pair
--> presentation pair
--> presentation individual

SXEP 2105
--> assignment 1000 words
-->assignment 500 words
--> mcm akan ada lagi assignment..

SXEP 2017
--> assignment student with 2 task - 1
--> assignment 10 pages with 7Q
--> assignment student with 2 task - 2
--> assignment to be given

PDET1105
--> satu2 nya subj xde assignment..>.<

PPET 2104
--> assignment about psicologist
--> presentation assignment
--> assignment individual (xkasi lagi)

PAET 3101
--> assignment salah laku pelajar
--> presentation assignment

PPET 3104
--> interview 4 lecturer, wat trasnkrip
--> book writing


daaaaaaaaaaaaannn aku rasa mcm nk pengsan....

#ya ALLAH bagilah aku kekuatan utk siapkan sume assignment and presentation dgn jayanya~
#culture shock sebenarnya after masuk fakulti pendidikan..dlu kat fakulti sains byk test jek...tiap2 minggu tutorial itu pon xkesah buat ke x..msk fac edu sume assingment wajib hantar, presentation bagai..tue belum masuk lagi artikel tebal2 kene bace..tue pon aku byk skip..haha....so, sesak nafas aku memikirkan sume nie...huhu~

No comments:

Post a Comment