~ Kadang-kadang ALLAH jarakkan hubungan kita..kemudian DIA dtgkan pula dengan dugaan..puas kita menangis mencari mana teman kesayangan kita..rupa-rupanya ALLAH ingin hadiahkan kita KERINDUAN YANG BERPANJANGAN...~

~Orang sengaja memuji untuk menguji...Orang suka mengarah untuk lihat kita marah....Orang suka mengajuk untuk lihat kita merajuk....Orang sengaja dengki untuk lihat kita sakit hati...pandai2 la bawa diri... jgn ikutkan hati nanti mati, jangan ikutkan perasaan nanti binasa, gunakan AKAL supaya semua terkawal....Tetapkanlah hati ini..~

~Apabila dirimu memerlukan KEKASIH, maka pilihlah ALLAH....Apabila dirimu memerlukan RAKAN, maka pilihlah AL-QURAN...Apabila dirimu memerlukan SOKONGAN, maka BERTAWAKALLAH kepadaNYA sepenuh hati...kerana DIAlah PENJAGA HATI yang tidak akan pernah hilang malah akan terus KEKAL untuk setiap hambaNYA yang memerlukan~

~Apabila kita menahan sesuatu yang HARAM padahal kita berpeluang melakukannya, ALLAH akan menggantikannya dengan sesuatu yang HALAL dan yang HALAL itu, apabila tiba saatnya ia hadir, ia sangat INDAH.~

~Friendship isn't about who you've known the longest. It's about who walked into your life, said "I'm here for you" and proved it...~

~Jadilah seorang GURU yang hadirnya di TUNGGU, hilangnya di RINDU, ilmunya di BURU, nasihatnya di SERU dan tingkahlakunya di TIRU... ~


Saturday, April 13, 2013

projek.....



Huaaaaaa…da lame aku xupdate blog aku nie..awal2 sem ari tue sgt bz..bermula ngan kem feseni then bkk2 sem bz ngan mpi plak..wlpn aku tau enche pengarah sgt baek hati sbb consider ngan timing training aku..jmp pon di luar waktu training..mentang2 aku xde ajk..juz keje by myself.. =)

Mcm bese, bila kita keje ngan org nie mcm2 konflik timbul..salah faham, miscommunication, org tue bz hal laen..kita bz hal laen..mcm2..tp, mende2 tue watkn kita lebih matang..lebih memahami org lain, lebih kenal hati org laen..dan paling bes lebih memahami diri sndiri…tau npe aku ckp mcm tue??
sbb kita akan memahami kita nie mampu ke x mnghadapi sume nie..cne kita nk tangani sume konflik2 yang timbul..sme ada kita sabar??tp smpai bila??atau mungkin kita emo,mara..tp selesai ke dgn cara mcm tue??so pk2 sndiri..

taun nie kali ketiga aku jd ajk mpi…tiap2 taun aku akan pegang jwtn yg berbeza..so tiap2 tahun memberikan pgalaman yang berbeza ngan aku..tiap2 taun aku nmpk turun naeknya mpi nie..masalah2 yang aku bole nmpk..nk ckp dari sudut yg taun mne paling bes, aku xnak komen…bes itu subjektif..maybe org rase bes,aku rse x..atau mungkin sbliknya atau mungkin sama..apa yg aku tau kepuasan dlm menjadi ajk…

1st year aku xrse aku pegang pape..-_-..maybe sbb aku 1st year so yg byk wat keje senior2..diorg pon x bagi keje byk sgt kat aku..so dpt keje, baru wat..cme yg sedey mlm projek aku xjoin sbb masalah2 tertentu..sedey woooo…kite da bkerja utk mende nie tp malam kmunck xdpt join..

2nd year la yg aku rse kepuasan utk projek mpi nie..ktorg stat projek since 1st sem lagi..mula2 nk start projek nie nie konflik xyah nk ckp la..byk sgt..ok..itu adalah normal utk sume projek…but at the end Alhamdulillah..projek ini berjaya and buat aku nye pngarah bole mngalirkan air mata…(aku nmpk mate ko berair yep enche pngarah safwan ishak..haha)..xsngka begitu ramai yang dtg smpai kerusi xcukup…so nice event.siap kne hantar stdnt2 yg tinggal dlm kampus naek kete safwan..da la xbwk dompet, kad matrik xde,lesen xde..kad pngenalan xde..ske2 ati jek kuar..da la lalu pintu kl..dasyat kot..nasib baek xde pape... ^_^..alhamdulillah projek mpi time nie jd projek terbaik kolej…

3rd year lak aku rse kurang sket la penglibatan aku..hew hew..bukan xwat keje..tp keje yg dpt tue sket jek..lagi2 ngan feseni..*taun lepas msk feseni gak tp xtau nape rse taun nie xmnyumbang pape..=( * bila aku xdpt byk info aku tolong mne2 yang patut jek..cume dlm byk2 mende yg bes adalah bsuh pinggan ramai2..wlpn mle2 memberontak jgk..hehe..tp biasa la,yg kita xsuka tue la yg memberikan kepuasan..aku xtau npe..tp itu la saat2 yang bes..maybe sbb time tue ramai2 org ada kan..wat keje ramai2..so jd bes..aku xmengharap sgt pon sme ada projek nie boleh jd yg terbaek atau x,tp sekurang2nya aku gain something..da tau cne nk wat laporan belanjawan sume bagai..kalo x, mmg aku xtau pape..noob org ckp..haha
pendek cite, spnjg 3thn aku duk kat kolej nie, hampir semua jwtn yg memberi byk pngalamn aku da rse..bukan sume tp hmpir semua..



1st year
Timb SU mlm aspirasi islam
Ajk publisiti mps2
Calon prk
Peserta feseni kompang
PP editor majalah kk9

2nd year
SU pembantu mahasiswa
Timb pengerusi balai islam
Timb pengarah mpi
Bendahari kompang GT
Peserta feseni kompang

3rd year
Ajk protokol  mmp
Bendahari mpi
SU umcares
Peserta feseni kompang

Kat atas nie aku senaraikan bukan nk berlagak atau nk menunjuk..tp nk ckp, kalo nk merasai keseronokan duk kat universiti nie, kita kne join projek..xyah byk2 pon xpe..yang penting kita dpt pngalaman yang org2 hnya tumpukan pd pelajaran smata2 xdpt.. tp yang penting, jgn join byk projek je tp mls nk turun meeting,mls nk mnyumbang pada projek..time projek juz tunjuk muka…itu bukan attitude yg baik..wlpn korg dpt sijil, merit etc tp korang xdpt mende paling valueable iaitu pengalaman..

Mula2 aku xpasan mende2 nie sbnrnya bantu aku..time 1st year kne marah kot ngan mak sbb terlalu aktif. Tp bila akk2 aku ckp kat mak yg diorg jelez ngan aku sbb aku dpt byk benda..byk pengalaman, baru mak aku lepaskan sket2..bila aku bz, mak xbising pape pon..cume akan tnye pasal study..itu xpe la..sbb mmg kte masuk UM aim kita utk berjayakan..xpernah pon terlintas kat fikiran aku masuk UM sbb dpt join kompang..-_-‘’…haha

Ok td cite sal mpi..next aku nk cite sal kompang…soooooooooooooooo many  experience aku dpt melalui kompang nie..nk tau trus la membaca kat next entry..

p/s : aku xnak entry nie terlalu panjang..haha~
p/s : internet kat umah slow..xley nk upload gmbr..haishh..nnt aku update la~~ =(

No comments:

Post a Comment