~ Kadang-kadang ALLAH jarakkan hubungan kita..kemudian DIA dtgkan pula dengan dugaan..puas kita menangis mencari mana teman kesayangan kita..rupa-rupanya ALLAH ingin hadiahkan kita KERINDUAN YANG BERPANJANGAN...~

~Orang sengaja memuji untuk menguji...Orang suka mengarah untuk lihat kita marah....Orang suka mengajuk untuk lihat kita merajuk....Orang sengaja dengki untuk lihat kita sakit hati...pandai2 la bawa diri... jgn ikutkan hati nanti mati, jangan ikutkan perasaan nanti binasa, gunakan AKAL supaya semua terkawal....Tetapkanlah hati ini..~

~Apabila dirimu memerlukan KEKASIH, maka pilihlah ALLAH....Apabila dirimu memerlukan RAKAN, maka pilihlah AL-QURAN...Apabila dirimu memerlukan SOKONGAN, maka BERTAWAKALLAH kepadaNYA sepenuh hati...kerana DIAlah PENJAGA HATI yang tidak akan pernah hilang malah akan terus KEKAL untuk setiap hambaNYA yang memerlukan~

~Apabila kita menahan sesuatu yang HARAM padahal kita berpeluang melakukannya, ALLAH akan menggantikannya dengan sesuatu yang HALAL dan yang HALAL itu, apabila tiba saatnya ia hadir, ia sangat INDAH.~

~Friendship isn't about who you've known the longest. It's about who walked into your life, said "I'm here for you" and proved it...~

~Jadilah seorang GURU yang hadirnya di TUNGGU, hilangnya di RINDU, ilmunya di BURU, nasihatnya di SERU dan tingkahlakunya di TIRU... ~


Thursday, May 23, 2013

deactivated fb n twitter~

tak pernah pon terlintas langsung dlm pala otak aku nk deactivated fb n twitter..tp ntah kenapa, seawal jam 10.15mlm aku tdo..then bangun kul 3pg..wat pape yg ptt di pagi hari, bkk fb n twitter rse mcm nk deactive..so, laju jek tangan nie activate blek akaun aku satu lagi..then deactivate akaun Rasya Farabi..

btw, aku tau, fb nie byk kegunaannya esp nk dekat2 exam nie..tp aku ada satu lagi akaun follow sume group2 penting..so harapnya xtertinggallah apa2 infomasi yang penting..huhu~

and sudah semestinya aku ada satu lagi akaun utk twitter jgk..mne bole tnggl twitter...haha..dan twitter nie privacy sket..tmpt luahkan perasaan..no follower at all..=)

i will be back if i think i should be back..skang nie nk fokus dlu utk sume esaiment n exam..tp yang pasti aku akan activated blek twitter tue within 30hari..kalo x nnt die ilangkan trus akaun aku tue..kalo fb selama mane pon nk deactivate xpe...xde effect pon..haishh~ 

2 comments:

  1. buat twitter....takder follower?hurm

    ReplyDelete
  2. haha..aku ada 2 akaun twitter..yang active tue byk la follower nye tp aku deactive jap..satu agy sje je wat..kalo tension nk tulis mende2 ngarut..hehe

    ReplyDelete