~ Kadang-kadang ALLAH jarakkan hubungan kita..kemudian DIA dtgkan pula dengan dugaan..puas kita menangis mencari mana teman kesayangan kita..rupa-rupanya ALLAH ingin hadiahkan kita KERINDUAN YANG BERPANJANGAN...~

~Orang sengaja memuji untuk menguji...Orang suka mengarah untuk lihat kita marah....Orang suka mengajuk untuk lihat kita merajuk....Orang sengaja dengki untuk lihat kita sakit hati...pandai2 la bawa diri... jgn ikutkan hati nanti mati, jangan ikutkan perasaan nanti binasa, gunakan AKAL supaya semua terkawal....Tetapkanlah hati ini..~

~Apabila dirimu memerlukan KEKASIH, maka pilihlah ALLAH....Apabila dirimu memerlukan RAKAN, maka pilihlah AL-QURAN...Apabila dirimu memerlukan SOKONGAN, maka BERTAWAKALLAH kepadaNYA sepenuh hati...kerana DIAlah PENJAGA HATI yang tidak akan pernah hilang malah akan terus KEKAL untuk setiap hambaNYA yang memerlukan~

~Apabila kita menahan sesuatu yang HARAM padahal kita berpeluang melakukannya, ALLAH akan menggantikannya dengan sesuatu yang HALAL dan yang HALAL itu, apabila tiba saatnya ia hadir, ia sangat INDAH.~

~Friendship isn't about who you've known the longest. It's about who walked into your life, said "I'm here for you" and proved it...~

~Jadilah seorang GURU yang hadirnya di TUNGGU, hilangnya di RINDU, ilmunya di BURU, nasihatnya di SERU dan tingkahlakunya di TIRU... ~


Friday, May 24, 2013

semangat~

hari nie, bangun pagi2 rse trus smgt..mungkin sbb aku rse mcm mendapat spirit...mendapat jawapan yang aku sgt2 musykil semenjak dua menjak nie..

semenjak dua menjak nie, ramai org sekeliling aku cuba menganggu gugat prinsip aku..keyakinan aku..yes, mmg aku ckp, aku akan still dgn apa yang aku rasa, apa yg telah aku tetapkan, tp aku pk apa yang diorg ckp...aku fikir smpai aku pening ngan apa yang aku buat sume rasa tak kena..

aku cuba abaikan apa yang diorg perkatakan, namun sume tue terngiang-ngiang dlm pala otak aku...no one give support to me especially sahabat n kawan2 rapat..even my rumate n rumate tumpangan xabis2 wat aku goyah ngan pendirian aku..jeeeeeemed..

tetapi aku tau, my life..aku yang pilih..aku yang tentukan..bukan diorg...diorg xrse apa yang aku rse..diorg hanya melihat di luar konteks aku...ramai yang ckp aku suka kejam pada diri..tp diorg xtau, bila aku jd mcm nie, kadang2 aku rse bahagia..ada harapan yang aku nanti kan suatu hari nanti...

tp jahatkan diorg...suka sgt mematikan harapan aku...if korg xbole wat aku gembira, tolong la jgn wat aku sedey...jgn keluarkan andaian2 yang korg sendiri tak tahu...aku nie jenis yang cpt dgr ckp orang..susah nk wat kptusan sendiri...terlalu dgr byk ckp2 org sekeliling...tp kadang2 apabila pendapat org tue salah, aku akan jd sangat kecewa dan menyesal...berbanding jika andaian aku salah...aku xberapa menyesal..

so, skang nie, aku xnak rasa menyesal....gpon smlm aku rse mendapat seseuatu petunjuk bahawa aku tak perlu berperasaan begitu...ada keyakinan yang aku perolehi...maybe dlu pintu ini cuba dibuka sedikit  demi sedikit...but now, aku akan tutup terus..tutup rapat2...xkira apa org sekeliling nk ckp, sahabat, kawan baik, rumate..apa yang aku tau...i will stick with my own choice..sejak dulu, kini dan selamanya selagi jawapan yang pasti itu tidak aku perolehi..

aku tau, ada dua kemungkinan akan aku rasa di masa hadapan...sedey atau gembira...tp itu lebey baik daripada aku menambahkan keserabutan kepala pada masa kini..

kata2 terakhir dari ku yang bole membuatkan aku lagi semangat...

HIDUP DENGAN HARAPAN ADALAH LEBIH BAIK DARIPADA HIDUP DENGAN KETIDAKPASTIAN...^_^

No comments:

Post a Comment