~ Kadang-kadang ALLAH jarakkan hubungan kita..kemudian DIA dtgkan pula dengan dugaan..puas kita menangis mencari mana teman kesayangan kita..rupa-rupanya ALLAH ingin hadiahkan kita KERINDUAN YANG BERPANJANGAN...~

~Orang sengaja memuji untuk menguji...Orang suka mengarah untuk lihat kita marah....Orang suka mengajuk untuk lihat kita merajuk....Orang sengaja dengki untuk lihat kita sakit hati...pandai2 la bawa diri... jgn ikutkan hati nanti mati, jangan ikutkan perasaan nanti binasa, gunakan AKAL supaya semua terkawal....Tetapkanlah hati ini..~

~Apabila dirimu memerlukan KEKASIH, maka pilihlah ALLAH....Apabila dirimu memerlukan RAKAN, maka pilihlah AL-QURAN...Apabila dirimu memerlukan SOKONGAN, maka BERTAWAKALLAH kepadaNYA sepenuh hati...kerana DIAlah PENJAGA HATI yang tidak akan pernah hilang malah akan terus KEKAL untuk setiap hambaNYA yang memerlukan~

~Apabila kita menahan sesuatu yang HARAM padahal kita berpeluang melakukannya, ALLAH akan menggantikannya dengan sesuatu yang HALAL dan yang HALAL itu, apabila tiba saatnya ia hadir, ia sangat INDAH.~

~Friendship isn't about who you've known the longest. It's about who walked into your life, said "I'm here for you" and proved it...~

~Jadilah seorang GURU yang hadirnya di TUNGGU, hilangnya di RINDU, ilmunya di BURU, nasihatnya di SERU dan tingkahlakunya di TIRU... ~


Tuesday, May 21, 2013

family day gema tanjung yang ohsem~

as usual, family gema tanjung always ohsem..xpernah pon mengecewakan aku kalo ada program pape..kuar reramai mmg bes..sbb tue la aku sayang gile kat diorg after my own family..

taun nie, fd gt utk tahun ke3 aku..taun nie jadi senior..so plan sume junior2 yang uruskan..aku mmg xtau pape smpai la sehari sebelum fd..aku teman yani and jibah amik kete pakcik yani dan g tesco cari barang join daus,roy, anis n siha..mmg bes dpt kuar n rempit malam2..da lme x merempit g damansara nie..hehe

ari sabtu siang tue mcm2 la dugaan yang terpaksa aku tempuhi..1stly pg2 da bngun lambt sbb tdo lmbt...haisshh..kelam kabut aku solat + siap nk p kelas..jnji ngan diorg nk tolong wat breakfast hnya sekadar janji..adoii..g kutip siha kat dewan trus g kelas psyco..aku bajet Dr Zahari yg ajar..rupenya Ckg Loo..lect bdk2 api...die ajar mcm cara biasa lecturer2 ajar...give slide power point n terangkan..kalo Dr Zahari die byk cite n ske tnye soalan2 yang wat kite berfikir..so xde la bosan sgt..tp nk wat cne kan..dgr je la..sejam berlalu, die bg rest 1/2 jam..aku pe la, dgn perot lapo nya p blek kolej ngan siha breakfast...

bdk2 nie mcm bese xnah pantual..da kul 9.00pg tp bpe kerat je ade..walhal jnji nk bertolak kul 9.00pg..aku xkesah sgt since aku bukan g ngan bdk2 nie..so xde perasaan sgt..ahaha...then, blek audi pendidikan smula smbung dgr lecture..dan of coz aku x fokus da..ati mcm da ada kat teluk batik..kat kelas, msg roy n syuk tnye sal fd sume...ahaha..

abis kelas kul 11 trus kelam kabut kemas2 barang sbb mmg xkemas langsung..roy plak bg mse 1/2 jam jek...nasib la da senaraikan sume mende2 penting..tepat kul 11.28pg roy da msg suh turun..betapa pantualnye beliauu..-_-''...nasib da siap sume..so aku,ming2 n siha trun amik anis trus g beli adiah utk tukar2 adiah..time tue bru tau nk amik bju kene delay ke pukul 1ptg..rse mcm lmbt sgt..

da settle bli adiah, kul 12 lebey dealer baju ckp die lmbt smpai kul 2ptg...-___-''..makin lme makin lmbt lak..haiishh..nasib la bju tue nk gne jgk..so gigih la tunggu..mkn n solat sume, die kate lambt lagi..sudahnya tunggu punya tunggu kul 3 baru die smpai kat kedai die...nie la dealer, kalo nk jual bukan main manis lagi mulut..time nk bg barang sume da kelaut janji2 die..jd masin...puiiii..

dlm kul 3.15ptg bru bertolak dari shah alam trus ke teluk batik..aku mmg target smpai kul 6.15ptg sbb aku tau 3jam perjalanan..mmg dalam kul 6.15 ktorg smpai kat homestay..smpai2 homestay kene uruskan bbq plak since roy yang punya resepi utk wat kuah bbq...but rase kecewa gak la..sbb smpai2, ada lg yg xsettle mcm carrot xpotong agy utk wat coslow..ayam otw ngah basuh...then, bdk2 yang dlm rumah nie blah g pantai...abs ktorg yg baru smpai nie kne tinggal kat umah settlekan mne2 xsettle...rse mcm -________-''...mmg ktorg g sne smata2 nk hntr baju n wat bbq kan...kecewa gile kot time tue..ming2 siap ckp mcm xberbaloi jek dtg..da la die nk tgk sunset..dlm kete da smgt da pakai spek itam...tp tgk2 xdpt g pntai ptg tue..bukan ktorg sngaja dtg lambt..sume sbb baju..bju tue utk sume kot..da la kecewa call sume org xdpt..huhu~

dkat kul 7.00mlm baru settle sume..then ktorg decide nk mandi n solat jamak magrb n isyk trus bru g pantai..mlm tue, da siap2 sume g la pntai..konon2nya nk melawat pantai, tapi gelap gelita..ahaha..so tolong bakar2 r...time tue baru ati da sronok blek..aku pk, kite sendiri kne wat diri kita seronok n hepy..jgn mengharapkan org laen sbb kte xkan dpt...mcm2 topik kuar n kene bahan...biasa la..dlm gt nie kalo xkene bahan xhepy idup...

mlm tue, after siap bbq sume, mjlis bermula..ucapan dari pgurus n timb pengurus..then dpt frame dri junior2..comel kot..special kredit to muneq sbb wat frame tue..siyes cantik gmbr tue..then AGM dimulakan...aku kira AGM nie ada sket masalah..cume aku harap masalah tue dpt diselesaikan..huhu..pape pon tahniah wat sume yang da terpilih..jalankan amanah yang telah diberikan..ktorang percaya korang mampu wat lebih baik daripada ktorg...

pastu kemas2 and smbung wat kat umah...progrm cabutan bertuah n tukar2 adiah..ok, time nie mmg seronok gile..cabutan bertuah mstila sume nk rse bertuah..lg2 diorg gne no hp..kreatif idea korang..then tukar2 adiah lg la meriah...biasa la, kita da beli adiah and tukar adiah..msti la sume truja dpt adiah ape and dari siapa kan...hadiah aku dpt kat spe agk2?? =P..adiah yang aku dpt plak aku xsure plak dari spe..tp so cute..thanks pd siapa yang belikan..abis tue plak, dpt bju t-shirt yang terpksa tunggu lme tue..nasib baek baju tue ok..rse berbaloi la jgk tunggu..huhu....

nex day adalah ari yang paling epy utk aku..gigih bngun pg2 sbb nk antar mel,tira,fizha n ming2 blek..diorg terpaksa blek awal sbb ade keje kat um..g pntai awal2 pagi around jam 7pg..menikmati keindahan pantai..*finally*...konon mmg xnak mandi pon..paling kurang pon basahkan suar jek..so bile plan xnak mandi, xbwk la extra baju n tuala..g bwk kamera jek *itu penting*..da bergmbr ngan sume dak2 3rd year, diorg blek n aku stay c2 utk activity laen..xsure lagi..smbil2 tue jalan2 la kat pantai tue..

tp tp tp, tetiba nmpk banana boat..trus teruja nk naek..haha..yani pon sme smgt da nak naek..ye la..last year kat pengkalan balak xdpt naek..mls nk bngun punya pasal..so taun nie mesti la nak naek...smgt gtau kat bdk2 laen nk..tp diorg proceed ngan aktiviti dlu..wat game soal-soal..then wat game balas2 pantun...GT member always kretip..pantun pon bole..haha...da abis tue mmg teruja la nk naek banana boat..tue la yang watkan lame tue..tunggu lame xpe asal berbaloi...mmg syok kot..haha..abis maen banana boat, smbung lak maen ape ntah nme die...tp syok la..seronok + puas..=)

blek dari pantai dkt kul 12..jeemmm..jnji kul 12 nk kuar..tp kul 12 bru blek dari pantai..haha..siap2 utk check out..dlm kul 1.30 sume da settle..amik gmbr trus blek g umah jibah..plan asal nk g bandar tp xjd sbb da lmbt sgt..aku xtau cne aku bole tercampak dlm kete safwan time blek..tp bes kot duk dlm kete tue..mcm2 cite kuar,,,siap bole karok lagi dlm tue..at the end, xde spe yang tdo..itu la yang bes kalo jalan reramai..xde la yang drive sorg jek..yang laen tdo..xaci kot..sian pemandu...gpon aku nie jenis yang susah nk tdo dlm kete org...time g pon, sume 3-3 org kat blakang tdo..sudahnya aku ngan roy jek yang sembang..mcm xbes r..time blek plak, mmg bes kot..heppy sume..blek tgk kete org laen,msing2 muka penat..chill r..

smpai umah jibah, mende yang aku paling teruja adalah bila nmpk masjid dpn umah jibah..msjd tue la tmpat abg teh nikah..mean rumah mak mertua abg teh area situ jek..aku da lpe da mne jln die..tp mmg dekat je..cume kalo jalan kaki mmg jauh la..cume aku da lpe nk kne masuk lorong mne.. nk tnye mak jibah pon xtau nme mak ayah mertua abg teh..hehe...

then, makan lunch sgt bes..mskn mak die mmg superb..tempe sdp gile kot..cume syng aku dpt makin sket jek sbb aku antara org last yg amik mknn..=(..tp nasib dpt makan kan..hehe..after that rehat2 n trus pulang ke UM..time nie masing2 da penat..tp kete ktorg mne reti penat kan..sembang2 lagi..karok sume...safwan plak cite sal sedara mara die..smpai cite kubur atuk nenek die kat mne lagi..hahaha...

dalam penat2 tue sempat lagi la ktorg singgah kat cendol bakar kat kuala selangor..dri 1st time aku g sabak bernam, abg ipa aku mmg ada ckp cendol tue sdp..tp xpegi2 pon..sudahnye singgah jap kat c2...dan smpat jugak aku melantak laksa kat c2..xde la sedap sgt mcm laksa kat tepeng, tp bole aku sumbat dlm mulut sbb da lme xmakn laksa..huhu..

blek dri tue plak, da tukar org..roy duk sibuk msk kete safwan..lg bising la dlm tue..bukak sume lagu nasyid lame2...layan abis diorg ngan lagu tue..aku pon join sekaki..da lme xlayan lagu2 nasyid zaman aku kanak2..haha..then berenti solat kat rnr jejantas sungai buluh and dlm around 9.30 mlm smpai la kat kolej....

blek2 bilik mende pertama yang aku wat adalah kosongkan beg dan bersihkan kamera...sedey aku ngan kamera aku..berpasir...then aku pasan, bateri da kong..baru tngkap 200++ gmbr, bateri da abis..sedey woooo...dulu bole mencecah dkt 500++ kot..wuwuwuwuuuuuuuuuuuuu...abis bersihkan kamera bru bersihkan diri...then trus pengsan..

pape pon, wlpn aku bermula dgn perasaan xbes, tp at the end aku sngt epy n seronok..thanks to junior sbb berjaya wat program yang penuh dgn memori dan kenangan yang sgt manis utk aku..aku pasan, makin lme, makin rapat dan kukuh ukhwah antara kita...thanks juga kat sume otai2..wlpn korg bz ngan kerja, korg still snggup luangkan masa ngan kitorg sume...syg korg sgt2..dan xlpe utk 2 org safwan..thanks snggup ikot ktorg  dan menyumbangkan kete...tnpa korg, mungkin ada yang xdpt g family day nie...^_^

thanks for a nice weekenf..luv all of u ~

jibah wat sarapan smbil tdo..haha~

tgk betapa smgtnya ming2 pakai spek itam bila nk smpai teluk batik


antara yang smpai awal..untungla~~

team laki

team pompuan...cbe cari mne aku?? =(

xdpt maen...soobbss~

look at this pic make me cry...thanks spe2 yang wat..tp aku syak mel yang tulis.. luv u too~

thanks junior give me the frame and this pic..sungguh bermakna..=)

12 of us yang dpt...=)

thanks utk spe yang bg adiah comel itu..^_^
bergambar ramai2 sblm pulang...<3 all of u~

smartkan gmbr nie...credit to nonie tolong amikkan..


wlpn awak xde, sye ttp ingt awak.. =)

for my rumate...

luv my ex rumate too...

time nie maen soal2..psyco tol si roy nie...aisshhh~

sementara menunggu banana boat...teruja sume..
nmpk x keterujaan aku naek banana boat...ahaha~

siap2 nk balek da sume..

sume da lapo..makanan mmg superb~



p/s : taundpnakuxsuredptjoinkexfdnielagi..=(

No comments:

Post a Comment